FOTO O puştoaică dă lecţii de independenţă financiară. La 18 ani a reuşit să aducă branduri celebre pe meleaguri bistriţene

FOTO O puştoaică dă lecţii de independenţă financiară. La 18 ani a reuşit să aducă branduri celebre pe meleaguri bistriţene

De trei ani Mara îşi achiziţionează hainele doar de pe Internet FOTO: Mara Costea

Mara Costea este o elevă în vârstă de 18 ani care a reuşit să-şi transforme marea pasiune, moda, într-un business, într-o perioadă în care numărul antreprenorilor care-şi pun lacăt pe uşă creşte alarmant. Bucureşteanca, mutată de câţiva ani buni în Bistriţa a abordat un domeniu cel puţin pretenţios: brandurile considerate de lux.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cizmuliţe UGG, Chanel, Guess, Zara, Dior, toate aceste brand-uri celebre au fost adunate de către Mara Costea, o elevă de clasa a XII-a, pe pagina sa de Facebook.

Tranzacţiile cu produse de firmă au început abia anul trecut în vară, însă pasiunea pentru tot ce înseamnă haine şi modă este conservată încă din copilărie.

„De aproape 3 ani eu îmi procur haine de pe Internet, iar vara trecută, respectiv în iunie, m-am decis să „împărtăşesc” ca să zic aşa şi cu fetele de pe facebook secretele mele în materie de haine, încălţăminte etc. La început am pus doar câteva haine, fără a adăuga comision la suma iniţială, însă am văzut că aşa mare interes a fost stârnit în rândul fetelor din Bistriţa şi nu numai, încât am zis să încerc să pornesc un mic business”, povesteşte Mara.

Investiţia iniţială a fost minimă, Mara asigurându-se ca la fiecare comandă viitorul posesor al hăinuţei să achite un avans. Deşi pare o simplă intermediere, adolescenta petrece ore în şir documentându-se despre ultimele tendinţe şi alegând hainele pe care să le promoveze mai apoi pe pagina sa de Facebook.

„Ţin cont de ultimele tendinţe în modă, deoarece mă uit foarte des la ultimele colecţii haute couture din întreaga lume şi, de asemenea, ţin cont de gusturile mele şi cam ce şi-ar dori fetele şi doamnele din zilele noastre”, explică tânăra.

Sectorul în care s-a aruncat Mara cu un curaj demn de remarcat nu o încurcă, ci mai mult, o ajută să vină cu ceva nou pe piaţa bistriţeană, unde haine de la marile case de modă găseşti sporadic doar prin outleturi. Aceasta spune că hainele pe care le oferă ea sunt diferite faţă de ce întâlnim în magazinele bistriţene, iar raportul calitate-preţ este mai bun.

„Din punctul meu de vedere m-am extins pentru toate categoriile de buzunare, începând de la hainele din China şi până la UGG-urile din Australia. Hainele pe care le vând vin din toate colţurile lumii: China, Coreea, Japonia, Anglia sau Australia” spune Mara, întrebată fiind dacă nu i-a fost frică să-şi încerce norocul cu haine pe care nu şi le poate permite oricine.

Printre cele mai căutate produse perioada aceasta au fost cizmele UGG, dar şi paltoanele evazate sau gecile. La mare căutare au fost şi cămăşuţele din China. Deşi spune că are comenzi şi din Bistriţa, Mara precizează că cele mai multe comenzi vin din marile oraşe din România şi chiar şi din afara ţării.

Acest lucru va fi rezolvat în viitorul apropiat, întrucât bistriţeanca prin adopţie intenţionează să deschidă un magazin şi în micul burg săsesc. Investiţia ar fi exclusiv a ei, din toate comisioanele pe care le-a adunat cu grijă din vara trecută şi până acum. Până una alta, Mara se pregăteşte pentru examenul maturităţii.

„Aştept să trec cu brio peste bacalaureat pentru că reprezintă cea mai mare prioritate momentan din viaţa mea. Pe urmă o să am timp să-mi pun în ordine dorinţele,” completează Mara.

Până în acest moment adolescenta a reuşit să strângă suma necesară achiziţionării stocului iniţial necesar. Mara spune că spiritul antreprenor a venit de la tatăl său, care şi el activează în zona afacerilor şi care o sprijină în acest demers, în timp ce pasiunea pentru modă este o „moştenire” de la mama sa.

Pasiunea a început de când eram mică şi o vedeam pe mama mea cum s
e aranjează, cum îşi alegea hainele cu atenţie şi asta m-a împins spre a fi chiar nebună după haine.Petrec pe zi cam 4-5 ore în faţa calculatorului pentru a alege hainele pe care le postez pentru că dincolo de acest business este o mare plăcere să le fac fericite pe fete şi implicit pe mine, dovedindu-mi că am gusturi, povesteşte adolescenta.

Printre planurile sale de viitor se numără şi continuarea studiilor la Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor, specializarea management.

 

FOTO: Mara Costea 

Imagini din aceeasi galerie
  • FOTO: Mara Costea 
  • FOTO: Mara Costea 
  • FOTO Mara Costea 
  • FOTO Mara Costea 
  • FOTO Mara Costea 
  • FOTO: Mara Costea 
  • Paltonașele și cămășuțele chinezești au mare trecere printre bistrițence FOTO: Mara Costea
  • FOTO: Mara Costea 
  • Unul dintre cele mai bine vândute produse iarna aceasta FOTO Mara Costea
  • De trei ani Mara își achiziționează hainele doar de pe Internet FOTO: Mara Costea
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările