Autostrada Bacău-Braşov, în cifre. Costă 3,48 de miliarde euro, are 25 de kilometri de poduri şi 12 kilometri de tuneluri

Autostrada Bacău-Braşov, în cifre. Costă 3,48 de
miliarde euro, are 25 de kilometri de poduri şi 12 kilometri de tuneluri

Autostrada Bacău-Braşov FOTO Lucian Bogdănel

A13 este unul din cele mai impresionante proiecte de infrastructură care va realizat în următorii ani în România. Va avea o lungime de 162 de kilometri, iar construcţia va fi străbătută de 14 noduri rutiere, 21 de pasaje peste autostradă şi 67 de podeţe peste canale şi văi.

Începerea lucrărilor la A13, autostrada care va lega Bacăul de Braşov, a intrat în linie dreaptă. Consiliul Judeţean Bacău a emis luni, 17 ianuarie, certificatul de urbanism pentru efectuarea studiului de fezabilitate şi a proiectului de execuţie al autostrăzii.

”Le mulţumesc primarilor din municipiul Oneşti şi în comunele Oituz, Bogdăneşti, Helegiu, Gura Văii, Parava, Răcăciuni, Pârgăreşti, Tîrgu Trotuş, Bârsăneşti şi Orbeni, pentru că au înţeles să se mobilizeze exemplar pentru eliberarea avizelor necesare. Indiferent de întârzierile generate de proiectantul lucrării, împreună cu echipa CJ, voi face tot ce depinde de noi, astfel încât să nu existe nicio întârziere cauzată de vreo inerţie administrativă la nivelul judeţului, pentru ca acest proiect, crucial pentru Bacău, să fie implementat”, a scris Valentin Ivancea, preşedintele Consiliului Judeţean Bacău, pe pagina personală de Facebook.

”Alături de A13, viitoarea A7 Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani este a doua autostradă care va trece prin judeţul Bacău. Am încredere că sub auspiciile actualei guvernări, Ministerul Transporturilor va merge cu acceleraţia la podea pe aceste două proiecte de infrastructură majoră, fără de care nu putem imagina, realist vorbind, dezvoltarea durabilă a Moldovei şi a judeţului Bacău”, a precizat, la rândul său, Lucian Bogdănel, prefectul judeţului Bacău.

Nod rutier strategic

Documentaţia necesară pentru începerea construcţiei autostrăzii A 13, care va lega Bacăul de Braşov, a fost înregistrată pe 28 decembrie 2021 la Consiliul Judeţean Braşov.

Pentru eliberarea certificatului de urbanism, administraţia judeţeană de la Braşov aşteaptă primirea avizelor din partea autorităţilor publice locale al căror teritoriu administrativ este străbătut de viitoarea şosea de viteză A13.

Este vorba despre primăriile municipiilor Braşov şi Codlea, alături de cele din localităţile Hălchiu, Bod, Sânpetru, Hărman şi Prejmer.

Autostrada Bacău – Braşov va avea 162 de kilometri, iar traseul va începe la nord de municipiul Codlea, acolo unde este prevăzută realizarea unui nod rutier care să lege A 13 de viitoarele tronsoane Braşov – Făgăraş şi Ploieşti – Braşov din şoseaua de viteză.

A13 Bacău – Braşov-cifre impresionante:

162 de kilometri lungime şi un cost estimativ de 3,48 miliarde de euro;

25 de kilometri de poduri;

12 kilometri de tuneluri;

14 noduri rutiere;

21 de pasaje peste autostradă;

67 de podeţe peste canale şi văi.

Vă mai recomandăm să citiţi şi:

Calendarul autostrăzii A7, cel mai mare proiect rutier PNRR din Europa, pus în pericol. „Nici câştigătorul pe Ploieşti - Buzău nu a fost anunţat”

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările