Calendarul autostrăzii A7, cel mai mare proiect rutier PNRR din Europa, pus în pericol. „Nici câştigătorul pe Ploieşti - Buzău nu a fost anunţat”

0
0
Foto: Facebook Cătălin Drulă
Foto: Facebook Cătălin Drulă

Horaţiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor în mandatul lui Cătălin Drulă, a prezentat, joi, situaţia autostrăzii A7, „cel mai mare proiect rutier PNRR din Europa”.

Potrivit sursei citate, noua conducere a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), nu înaintează deloc în realizarea autostrăzii A7.

„Autostrada A7: Cum pune în pericol directorul CNAIR cel mai mare proiect rutier PNRR din Europa. Cristian Pistol este directorul CNAIR, instalat după plecarea ministrului Cătălin Drulă. 

În doar 4 luni, contra-performanţa lui Pistol a ajuns să pună în pericol calendarul autostrăzii A7. Omul nu reuşeşte să mişte nimic pe cel mai mare proiect de infrastructură rutieră al României şi al întregii Europe cu finanţare din PNRR.”, explică Horaţiu Cosma în cadrul unei postări pe pagina de Facebook.

Potrivit sursei citate, după lungi şi dure negocieri cu Comisia Europeană în 2021, A7 Ploieşti - Buzău - Focşani - Bacău - Paşcani a primit undă verde la finanţare: 320km de autostradă, un proiect de 3 miliarde de euro.

„Apropo, ştiaţi că, România primeşte cea mai mare sumă din întreaga Europă pentru autostrăzi din PNRR? N-a fost uşor, dar cu multă muncă, împreună cu Cătălin Drulă, am reuşit să-i convingem pe cei de la Comisia Europeană. În iunie am lansat licitaţia de lucrări pentru primul sector Ploieşti - Buzău (pe care s-au depus ofertele la început de septembrie), iar celelalte sectoare până la Paşcani le-am lăsat la peste 90% stadiu pe contractele de proiectare. Plănuiam lansarea licitaţiilor de execuţie până la final de 2021.

Din septembrie, după schimbarea ministrului şi a conducerii CNAIR, lucrurile au deraiat.

Domnul Pistol n-a fost în stare nici măcar să anunţe câştigătorul pe sectorul Ploieşti - Buzău în decembrie, aşa cum trebuia. Deocamdată, a amânat pentru final de februarie, dar la cum se mişcă lucrurile şi acest termen pare în pericol şi probabil ne paşte o nouă amânare. 

Iar din celelalte tronsoane, Buzău-Focşani, Focşani-Bacău, Bacău-Paşcani, niciunul nu a fost scos încă la licitaţie pentru execuţie.”, transmite Horaţiu Cosma.

Acesta reaminteşte că „PNRR-ul este bazat pe ţinte foarte precise: jumătate din lucrări trebuie să fie gata în 2024 şi proiectele finalizate integral în 2026.”

„Acest calendar e acum pus în pericol de incompetenţa unui manager paraşutat politic într-un post prea mare pentru priceperea sa.”, susţine sursa citată.

Luna trecută, vicepreşedintele USR Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, anunţa că, deşi în data de 13 decembrie trebuia să fie finalizată evaluarea ofertelor depuse pentru construirea A7 Ploieşti – Buzău, termenul a fost amânat până în 2022.

„Fractură pe coloana vertebrală a Moldovei - A7. Ieri, pe 13 decembrie, ar fi trebuit finalizată evaluarea ofertelor depuse pentru construirea A7 Ploieşti - Buzău şi anunţaţi câştigătorii celor trei secţiuni. Nu s-a întâmplat, iar noul termen a fost amânat pentru 2022.”, a scris fostul ministrul al Transporturilor pe pagina sa de Facebook.

Potrivit sursei citate, acest sector de 63 km de autostradă a fost lansat în licitaţie pentru execuţie în iunie, iar în septembrie s-au depuse ofertele.

Citeşte şi: Autostrada Moldovei, nouă amânare: Cătălin Drulă anunţă un blocaj la A7 Ploieşti - Buzău

Mai multe - Economie

Ultimele știri

adevarul de weekend jpeg anunt adevarul jpeg

Cele mai citite