Cum arată autostrada Sebeş - Turda pe tronsonul care va fi gata în 2016. Stadiul lucrărilor depăşeşte 50 la sută

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lucrările pe lotul 3 al Autostrăzii Sebeş – Turda, între localităţile Aiud şi Decea din judeţul Alba, aveansează într-un ritm care oferă speranţe că se va putea circula pe acest tronson până la sfârşitul anului 2016. Stadiul lucrărilor depăşeşte 50 la sută.

Avansul important luat de constructori este evidenţiat şi printr-o nouă filmare aeriană făcută pubblică de către asociaţia Pro Infrastructură. “Ne face o deosebită plăcere să vă aducem o nouă filmare cu drona API, de această dată de pe autostrada A10 între Decea şi Aiud. Vă invităm să ne susţineţi în continuare eforturile de monitorizare a şantierelor majore din ţară, donând sau direcţionând 2% pentru Asociaţia Pro Infrastructură. Mulţumim!”, au scris finanţatorii filmării la lansarea imaginilor.

Dacă pe loturile 1 şi 2 ale A10, între Sebeş şi Aiud, lucrările stagnează din cauza procedurilor prevăzute de legislaţia în vigoare extrem de greoaie privind eliberea tuturor avizelor şi autorizaţiilor necesare, pentru loturile 3 şi 4, între Aiud şi Turda, există speramţe să fie finalizate până la sfârşitul acestui an. Stadiul lucrărilor pe aceste două loturi este de circa 50 la sută.

Recent, în urma unei vizite de lucru pe şantierul autostrăzii Sebeş –Turda, Ministrul Transporturilor, Dan Costescu a declarat că, ”dacă toată lumea se mobilizează, atât angajaţii companiei de drumuri, cât şi constructorii şi consultanţii, la finalul acestui an, loturile 3 şi 4 din autostrada Sebeş-Turda pot fi finalizate.” 

Cu loturile 3 şi 4 deschise circulaţiei, condiţiile de trafic pe traseul Alba Iulia – Cluj Napoca s-ar îmbunătăţi considerabil, timpul de deplasere s-ar reduce, iar siguranţa rutieră ar creşte semnificativ. Şoferii nu ar mai fi obligaţi să circule pe DN1, între Aiud şi Turda, un tronson foarte aglomerat şi dificil. Până la Cluj-Napoca, de la Turda conducătorii auto ar putea alege autostrada Transilvania (40 de km), sau DN1 cu două benzi pe un sens, pe Feleac (circa 30 de km).

Tronsonul Sebes-Turda este împărţit în patru loturi, ce însumează 70 de kilometri. Suma alocată pentru realizarea investiţiei este de 247 milioane de lei, din care 85% fonduri europene.

   Lot 1 – 17,0 km de la intrarea pe autostrada in Sebes pana la Paraul Iovului, constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL. Cost: 541.739.137 lei fara TVA

   Lot 2 – 24,3 km de la Paraul Iovului pana la intrarea in Aiud; constructori: asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL. Cost: 549.332.494 lei fara TVA.

   Lot 3 – 12,5 km de la intrarea in Aiud pana la nodul de la Decea, constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A. Cost: 420.511.921 lei fara TVA

   Lot 4 – 16,3 km de la nodul Decea pana in Turda, constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH. Cost: 470.004.894 lei fara TVA

Citiţi şi:

Piaţa imobiliară din Alba: tendinţele anului 2016. Care sunt cele mai solicitate apartamente

 

Povestea unei gropi din Alba Iulia: o petiţie la primărie, 23 de zile şi la final două pahare de şampanie

 

Daimler Mercedes cumpără suprafeţe mari de teren la Sebeş. Surse din piaţă susţin că se pregăteşte o nouă mare investiţie

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite