Care este diferenţa între calorii, kilocalorii şi kilojouli. Numărul de calorii care „se ard“ în timpul sexului

Care este diferenţa între calorii, kilocalorii şi kilojouli. Numărul de calorii care „se ard“ în timpul sexului

La origine, caloria este o unitate de măsură în fizică, fiind definită drept cantitatea de căldură/energie necesară pentru a creşte temperatura unui mililitru de apă cu 1°C.

Ştiri pe aceeaşi temă

O kilocalorie este egală cu 1.000 de calorii. Cu toate că multe dintre produsele comercializate au pe ambalaj trecută şi valoarea kilocaloriilor, dietele pentru slăbit (sau pentru îngrăşat) se bazează în mare majoritate pe calculul caloriilor. În plus, anternorii de fitness şi nutriţioniştii, atunci când fac recomandări în privinţa eficienţei anumitor programe de sport sau alimentaţie, se raportează tot la calorii.
 
Kilojoulul, ca şi kilocaloria, este o unitate de măsură a valorii energetice. O kilocalorie este echivalentă cu 4,18 kilojouli. Diferenţa dintre ele este că, în timp ce prima reprezintă o unitate de măsură non-metrică şi corespunde valorii de masă, cea de a două este o unitate de măsură metrică, ce corespunde kilogramelor.
 
Dacă un aliment conţine 100 kilocalorii sau 418 kilojouli, înseamnă că la o metabolizare completă această cantitate de energie va fi degajată pentru că organismul să se folosească de ea. Corpul foloseşte această energie pentru activităţi fizice sau pentru a menţine în funcţiune procesul metabolic (digestia, respiraţia etc.). De asemenea, corpul consumă energie chiar şi în timpul somnului sau pentru a-şi păstra temperatura.
 
La un consum kilocalorii sau kilojouli mai mare decât necesităţile organismului, energia-surplus va fi stocată sub formă de grăsime. În cazul în care cantitatea de kilocalorii sau kilojouli acumulată este sub necesarul zilnic, corpul apelează la propriile depozite de grăsime pentru a obţine energia de care are nevoie, apărând astfel pierderile în greutate.
 
Fiecare persoană are nevoie de un anumit aport de calorii, în funcţie de greutatea, înălţimea şi activitatea fizică a fiecărui individ:
- Bărbaţi între 20 şi 40 de ani (70 kg): 2700 kcal
- Femei între 20 şi 40 de ani (60 kg): 2200 kcal
- Bărbaţi între 41 şi 60 de ani (70 kg): 2500 kcal
- Femei între 41 şi 60 de ani (60 kg): 2000 kcal
 
Tabelul arderilor de calorii în funcţie de activitate (în ordine crescătoare):
Dormit - 13
Vorbit la telefon - 14
Statul jos - 14
Scris - 14
Citit - 14
Stat în picioare - 16
Sex – preludiu - 20
Studiu - 25
Condus - 29
Spalatul vaselor - 31
Călcat - 31
Shopping - 32
Călăritul – la pas - 34
Biliard - 34
Spălatul dinţilor  - 34
Gătit - 36
Mers 3-4 km/h - 38
Cântatul la pian - 38
Munca prin casă - 40
Pescuit - 41
Cântatul la chitară - 43
Tenis de masă - 54
Aerobic in apă - 54
Pedalatul la hidrobicicletă - 54
Duşs - 58
Sex - 58
Tenis –  58
Mersul pe jos 5 km/h - 59
Volei – competiţie - 59
Împingerea maşinii de tăiat iarba 59
Gimnastică – ritm moderat - 61
Baschet – aruncarea la coş - 61
Spălatul maşinii - 61
Badminton - 61
Canoe 3 km/h - 61
Curăţenie cu mop-ul - 61
Caiac - 68
Vânat - 68
Crichet - 68
Mersul cu skateboard-ul - 68
Mersul pe jos 6,5 km/h - 70
Grădinăritul - 74
Dans – sportiv, rapid - 76
Căţăratul - 81
Dans - aerobic, balet, modern - 81
Înot - moderat - 83
Tăiatul lemnelor - 83
Tenis - 83
Curăţatul zăpezii - 83
Aparat de fitness - moderat - 95
Aerobic – energic - 95
Mersul pe munte - 95
Jogging - 95
Folosirea unui aparat de step - 95
Baschet - arbitru - 95
Step Aerobic – ritm moderat - 95
Hockey - 110
Gimnastică - viguros 110
Urcatul scărilor - 110
Călărit - galop - 110
Alergat 8 km/h - 115
Mersul pe bicicletă – Pe drum de munte - 115
Schi – coborâre în pantă- 119
Fotbal - iniţiere - 119
Mersul pe bicicletă 12-14 mph - 119
Aparat de fitness - viguros - 119
Patinaj - viguros - 124
Canoe 19-22 km/h - 126
Forbal - intermediar - 131
Schi stationar -  131
Înot - viguros - 133
Fotbal - competitie - 137
Judo – arte martiale-  137
Alergatul 9-10 km/h - 137
Mersul pe bicicletă 22-26 km/h - 144
Step Aerobic – ritm viguros - 144
Căţăratul pe stânci - 149
Joc de baschet pe teren - 149
Schi – viguros - 155
Aparat de fitness – folosirea în picioare - 155
Mersul pe bicicleta staţionară – ritm viguros - 155
Alergatul 11 km/h - 157
Boxul - in ring - 164
Handbal - 164
Alergatul 13 km/h - 184
Alergatul 16 km/h - 245
Alergatul 19 km/h - 304
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările