Ce-i lipseşte României la Târgul de Turism de la Londra: „Aş fi folosit fotografii cu prinţul Charles, care vorbeşte frumos despre Transilvania“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

România participă între 2-5 noiembrie la Târgul Internaţional de Turism de la Londra, al doilea cel mai important din lume după cel de la Berlin. Deşi impresia generală a fost una pozitivă, consultantul în marketing turistic Răzvan Pascu spune că nici de această dată nu ne-am folosit de Dracula, de tradiţii sau de publicitatea pe care ne-o face prinţul Charles, dacă tot ne aflăm în Marea Britanie, pentru a devenit o destinţie turistică de top.

Costurile participării la World Travel Market Londra (târg dedicat specialiştilor din industrie), cum sunt chiria, şi producerea standului, au fost suportate de Autoritatea Naţională pentru Turism, iar la stand au fost invitate 57 de companii expozante din România, companii care activează în diverse domenii în legătură cu turismul: două companii aeriene (Blue Air şi TAROM), agenţii de turism, companii producătoare de software pentru industria turismului, dar si asociaţii de promovare turistică, Consiliul Judeţean Cluj si două primării (Cluj şi Bucureşti). 

Fiecare dintre companiile prezente la stand şi-a realizat propriile materiale de promovare turistică, unele dintre acestea lansând cataloage speciale de prezentare a circuitelor prin România, altele venind cu filme de promovare, dar şi cu prezentări multimedia, în format electronic, iar altele realizând circuite tematice prin România, dar si prin alte ţări din apropiere, precum Ungaria sau Bulgaria, circuite adresate în special potenţialilor turisti din destinaţii îndepărtate (Asia, America de Sud), a precizat consultantul în marketing turistic Răzvan Pascu.

Specialistul a observat însă că şi de această dată România a scăpat ocazia de a se promova în mod activ şi atractiv pentru a atrage atenţia cu acele lucruri de care străinii aud în mod frecvent despre ţara noastră.

image

FOTO Răzvan Pascu, consultant în marketing turistic

Ca şi impresie generală, standul arată bine si majoritatea participanţilor erau mulţumiţi, deşi am mai auzit discuţii cum că ar fi fost util să existe mai multe mese pentru discuţii la stand si spaţiul de 300 de mp să fie folosit mai bine. Din păcate însă, nu s-a investit si în animarea standului, şi cred că e mare păcat pentru că am fi avut cu ce să ne lăudăm, aşa cum am văzut că o făceau multe alte ţări. As fi adus meşteşugari la stand, aş fi adus copii în costume populare cu care vizitatorii să îşi facă fotografii, l-aş fi adus pe Dracula ca să beneficiem mai mult din urma poveştii lui Bram Stocker, şi pentru că ne aflăm în Marea Britanie, aş fi folosit peste tot fotografii cu prinţul Charles, care vorbeşte atât de frumos despre România şi Transilvania. M-aş fi folosit inclusiv de gastronomie pentru promovarea turistică, a declarat Rǎzvan Pascu, consultant în marketing turistic, prezent la Londra la târg.
image

Standul României la Londra

Cele mai multe agenţii de turism specializate pe incoming (aducerea de turişti străini în România) prezente la târg au venit cu oferte de excursii pentru o zi cu plecare din Bucureşti, preţurile fiind de 70 euro/persoană pentru o zi petrecută la Sinaia, 95 de euro pentru o zi pe Transfăgărăşan sau 104 euro pentru o zi la Vulcanii Noroioşi cu agenţia Mr Tripp. Excursii de o zi din Bucureşti oferă şi agenţia TravelMaker, preţurile fiind de 69 euro/persoană pentru vizitarea castelelor Bran şi Peleş sau 79 de euro/persoană pentru un tur la Constanţa de o zi.

,,Pe lângă circuitele standard, am văzut la Târgul de la Londra agenţii care oferă şi pachete de ecoturism în Transilvania cu cazare în casele sǎseṣti din Criṭ, Mǎlâncrav, Alma Vii, Biertan sau Viscri, sau vizite la sanctuarul urşilor de la Zǎrneṣti şi excursie de 2 zile în Piatra Craiului, ori circuite de 7-10 zile pe bicicletă în Transilvania, din ce în ce mai apreciate de turiştii străini. Trebuie să înţelegem şansa uriaşă pe care o avem din punct de vedere turistic şi că turistul străin al anului 2015-2016 s-a schimbat, îşi doreşte să descopere locuri neexplorate şi oamenii locurilor, meşteşugari, să petreacă o zi la stânǎ, să încerce produse gastronomice tradiţionale şi să descopere România reală”, a precizat Pascu. 

image

FOTO Standul României la Londra

Untravelled Path este o altă agenţie de turism prezentă la Londra, cu sediul în Marea Britanie şi reprezentată în România, aceasta oferind tururi cu plecare la date fixe şi lăudându-se cu 1.500 de turişti străini aduşi în România anual, majoritatea britanici veniţi la Hotelul de Gheaţă de la Bâlea Lac. Un circuit de 7 nopţi (8 zile) pe traseul Bucureşti-Tulcea-Crişan-Letea-Sf. Gheorghe-Mahmudia-Bucureşti costă 425 lire de persoană, iar un traseu de 4 nopţi Bucureşti-castelul Peleş-Braşov-Hotelul de Gheaţă de la Bâlea Lac-castelul Bran-Bucureşti costă de la 249 lire de persoană. Agenţia Carpatia Tour oferă străinilor pachete pe trasee legate de Constantin Brâncuşi, 2 zile prin Râmnicu Vâlcea-Horezu-Polovragi-Târgu Jiu-Hobita-Drăgăşani-Scorniceşti costând de la 200 de euro de persoană.  

,,Este nevoie de un efort susţinut din partea autorităţilor pentru promovarea României, pentru ca toţi străinii care ajung în România pleacă încântaţi, însă încă sunt extrem de puţini cei care adaugă România pe lista lor de destinaţii de vacanţă. Este nevoie urgentă de promovare în mediile sociale, pe Facebook, Google, TripAdvisor, pe bloguri din străinătate, în reviste de turism din toată lumea, adică acolo unde sunt potenţialii clienţi. Atât mediul public, cât şi mediul privat trebuie să înţeleagă că vremea pliantelor a cam dispărut şi că este nevoie de imaginaţie şi viziune în conturarea unei strategii corecte şi utile de promovare a destinaţiei turistice România”, a declarat consultantul în marketing turistic Rǎzvan Pascu.

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite