Cum să te porţi cu colegii de muncă pe care nu-i placi, ca să nu-ţi afecteze cariera. Sfaturile unui scriitor american

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Probabilitatea unei interacţiuni cu oameni care nu sunt tocmai pe placul nostru este foarte mare, aşa că trebuie să ştim cum să ne comportăm pentru a evita conflictele inutile. Astfel, cunoscutul scriitor american Deep Patel dezvăluie cele mai importante trucuri pe care oamenii de succes le folosesc în interacţiunea eficientă cu persoanele cu care tind să aibă conflicte la locul de muncă.

Scriitorul american de succes Deep Patel, în vârstă de 19 ani, autorul cărţii „A Paperboy's Fable: The 11 Principles of Success“, pe care a publicat-o la numai 16 ani, dezvăluie care sunt cele mai importante trucuri în interacţiunea cu persoanele pe care nu le simpatizăm şi cu care tindem să avem conflicte la locul de muncă.

Tânărul scriitor susţine că, dacă alegem persoanele cu care lucrăm, limitându-ne la cele care ne plac şi cu care ne înţelegem mai bine, ne limităm pe noi înşine în încercarea de a deveni oameni de succes. Astfel, în loc să îi evităm pe cei care nu sunt pe placul nostru, dar care sunt absolut necesari în ascensiunea noastră profesională, trebuie să ne lărgim perspectivele aşa cum fac adevăraţii oameni de afaceri, scrie Business Insider

Aşadar, iată care sunt sfaturile tânărului scriitor american:

Acceptaţi faptul că nu puteţi fi pe aceeaşi lungime de undă cu toată lumea

Deep Patel spune că primul pas în a face faţă persoanelor cu care nu rezonaţi este acceptarea faptului că nimeni nu poate fi pe placul tuturor, iar acest lucru este perfect normal. Asta nu înseamnă că sunteţi o persoană rea sau că celelalte sunt în acest fel.

Potrivit psihologului Dr. Susan Krauss, într-un post pe blogul Psychology Today, este posibil ca dumneavoastră şi persoana respectivă să nu vă potriviţi, pur şi simplu. Astfel, stilurile noastre comportamentale pot interveni în relaţiile interpersonale. Unele sunt dominante, în timp ce altele sunt timide. Unii oameni sunt optimişti, în timp ce alţii se consideră „realişti“.

Încercaţi să găsiţi ceva pozitiv în spusele colegilor dumneavoastră

Krauss spune că puteţi încerca să vă uitaţi la modul în care oamenii acţionează diferit. Este posibil ca oponenţii voştri să nu fi vrut să demonstreze faptul că nu sunteţi o persoană capabilă, iar colegii dumneavoastră să nu fi încercat de fapt să vă saboteze.

Chiar dacă persoana cu care aveţi dificultăţi încearcă să vă „încurce“ în mod intenţionat, dacă vă supăraţi, acest lucru vă va pune într-o situaţie şi mai proastă, Aşadar, încercaţi să le acordaţi prezumţia de nevinovăţie înainte să acţionaţi în consecinţă. 

Fiţi conştienţi de propriile emoţii

Patel spune că este important să vă amintiţi de propriile emoţii, dar în cele din urmă sunteţi singurul care deţine controlul asupra modului în care reacţionaţi la anumite situaţii. Oamenii vă vor înnebuni numai dacă le veţi permite acest lucru. Deci, nu lăsaţi ca furia să vă scape de sub control. Dacă cineva vă provoacă într-un anume fel, recunoaşteţi acele sentimente şi apoi eliberaţi-le, dar fără să vă certaţi cu persoana respectivă. Uneori, un zâmbet şi o aprobare din cap funcţionează mai bine în transmiterea unui mesaj decât nişte cuvinte aruncate în momente de furie.

Cheia, spune Patel, este tratarea tuturor celor pe care îi întâlniţi cu acelaşi nivel de respect. Asta nu înseamnă că trebuie sa fiţi de acord cu o persoană care nu vă place, dar ar trebui sa acţionaţi civilizat şi să fiţi politicoşi. În acest fel, puteţi rămâne ferm în problemele dumneavoastră, dar nu va părea ca un atac personal la persoana în cauză, ceea ce ar trebui să vă fie mai de folos în acel moment.

Nu o luaţi personal 

Cel mai adesea, un conflict poate fi cauzat de o neînţelegere. Prin excepţie, dacă într-adevăr nu sunteţi de acord cu cineva, atunci încercaţi să vedeţi lucrurile din perspectiva persoanei respective. Încercaţi să nu exageraţi, deoarece cealaltă persoană ar putea reacţiona la fel, ceea ce înseamnă că lucrurile vor degenera rapid şi înverşunat. Încearcă să te concentrezi asupra faptelor şi să ignori reacţia oponentului tău, indiferent cât de ridicolă sau iraţională ar putea fi. Concentrează-te asupra problemei, nu asupra persoanei, explică scriitorul. 

Dacă aveţi nevoie de spaţiu, îndepărtaţi-vă. Aveţi dreptul de a stabili graniţe şi de a decide când interacţionaţi cu cineva. Dacă simţiţi că sunteţi la limita unei refulări, luaţi o pauză şi mergeţi să luaţi o gură de aer proaspăt. 

Alegeţi-vă „luptele“

Uneori ar fi mai uşor să lăsăm lucrurile să se desfăşoare de la sine. Nu orice situaţie merită timpul şi atenţia dumneavoastră.Trebuie să vă întrebaţi dacă vreţi într-adevăr să intraţi într-o dispută cu persoana respectivă şi să vă consumaţi astfel energia pe acest lucru.

Patel spune că cel mai bun mod de a decide acest lucru este cântărirea importanţei problemei. Va dispărea în timp sau ar putea deveni mai rău? Dacă este doar o chestiune de circumstanţă, probabil că o veţi depăşi destul de repede.

Nu fiţi defensivi

Dacă vă daţi seama că cineva vă constrânge constant sau se concentrează asupra defectelor dumneavoastră, nu reacţionaţi violent. Cel mai rău lucru pe care îl puteţi face este să deveniţi defensiv. Patel spune că acest lucru le va da oponenţilor dumneavoastră şi mai multă putere. În schimb, întoarceţi atenţia asupra lor şi cereţi-le să vă pună întrebări referitoare la munca prestată, pentru a depista care este problema pe care o au cu dumneavoastră.

Dacă încep să vă agreseze, reproşaţi-le acest lucru. Dacă vor să fie trataţi cu mai mult respect, trebuie să câştige acest lucru tratându-vă la fel. Neurologul Berit Brogaard explică pentru Psychology Today că bârfele şi hărţuirile la locul de muncă reprezintă o metodă de exprimare a puterii sau o modalitate de a-i face pe ceilalţi să se supună unor „ierarhii“ mai mult sau mai puţin îndreptăţite. 

Dacă vrei să faci pe cineva să fie de acord cu tine, există anumite trucuri psihologice pe care le poţi folosi. Cercetările sugerează că trebuie să vorbeşti mai repede atunci când contrazici pe cineva, astfel au mai puţin timp să proceseze ceea ce spui. Dacă credeţi că ar putea să înceapă să fie acord cu voi, încetiniţi ritmul, astfel încât să poată să vă urmărească discursul.

Nu în ultimul rând, amintiţi-vă că sunteţi singura persoană care deţine controlul asupra propriei fericiri 

Dacă cineva vă calcă cu adevărat pe nervi, poate fi dificil să acţionaţi cu diplomaţie. Cu toate acestea, nu trebuie să lăsaţi niciodată pe altcineva să vă limiteze fericirea sau succesul.

Dacă comentariile colegilor dumneavoastră sunt cu adevărat supărătoare şi vă afectează acest lucru, încercaţi să vă daţi seama de unde pornesc ele, din ce motiv. Sunteţi conştient că ceva nu merge bine la locul de muncă sau sunteţi stresat dintr-o anumită privinţă? Dacă da, concentraţi-vă asupra acestui lucru în loc să ascultaţi plângerile altor persoane. Sunteţi singurul care are control asupra propriilor sentimente, aşa că ar trebui să nu vă mai comparaţi cu altcineva. În schimb, amintiţi-vă ce realizări aveţi şi nu lăsaţi pe altcineva să vă domine, doar pentru că v-au stricat ziua la un moment dat. 

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite