Cele mai mari mituri despre diete, combătute de nutriţionişti: „Nu toate sursele de zaharuri sunt dăunătoare organismului“

Cele mai mari mituri despre diete, combătute de nutriţionişti: „Nu toate sursele de zaharuri sunt dăunătoare organismului“

Carbohidraţii nu sunt cei mai mari duşmani ai dietei şi nu toate sursele de zaharuri sunt dăunătoare organismului. Nutriţionişti din toată lumea atrag atenţia cu privire la miturile pe care le-au auzit de-a lungul timpului de la pacienţi, încercând să le combată.

Ştiri pe aceeaşi temă

Suntem bombardaţi zilnic cu planuri de dietă, exerciţii fizice dintre cele mai diverse, mii de sfaturi şi diete miraculoase. Nu e de mirare că persoanele care îşi doresc să slăbească ajung să fie copleşite de toate informaţiile disponibile pe internet.  

Experţi în sănătate din toată lumea au vorbit pentru Daily Mail despre cele mai mari mituri despre nutriţie pe care le-au auzit de-a lungul timpului:

Carbohidraţii sunt dăunători

Guru-ul fitness-ului australian Kayla Itsines atenţionează că nu toţi carbohidraţii au acelaşi efect asupra organismului.  „Carbohidraţii sunt folosiţi de organism pentru energie şi rezistenţă, concentrare şi recuperare. Pe scurt, avem nevoie de carbohidraţi. Excluderea lor este un truc de pierdere în greutate care nu funcţionează. Puteţi încerca să schimbaţi produsele din făină rafinată (cum ar fi pâinea albă) pentru versiuni mai puţin procesate (cum ar fi secara) şi să consumaţi porţii mai mici“, a Itsines. 

Exerciţiile fizice pot compensa pagubele produse de alimentele nesănătoase 

Nutriţionistul Jessica Sepel atenţionează cu privire la suprasolicitarea la sală. „Contrar a ceea ce cred foarte multe persoane, exerciţiile fizice pot produce mult stres în organism, ducând la epuizare. Atunci când cortizolul şi adrenalina sunt la cote ridicate, pierderea în greutatea devine mai dificilă“, susţine specialistul.

Nu toate sursele de zaharuri au acelaşi impact asupra organismului 
 
Dieteticianul Rachel Daniels aminteşte că zahărul din fructe este foarte diferit de cel din bomboane sau alte dulciuri. Spre deosebire de cele din urmă, fructele oferă fibre, vitamine şi minerale şi menţin senzaţia de saţietate pentru mai mult timp. Chiar şi aşa, dieteticianul recomandă un consum moderat de fructe pentru a vă asigura o dietă echilibrată.

Detox înainte de dietă 

Deşi sunt bine promovate pe piaţă, detoxifierile doar pe bază de sucuri nu sunt cea mai bună metodă de slăbire, sunţine dieteticianul Rachel Daniels. S-ar putea să observaţi o scădere iniţială a greutăţii şi o creştere a energiei, dar pierderea în greutate se va opri în cele din urmă. Eliminarea alimentelor solide va încetini metabolismul, susţine specialistul.  

Alimentele „low-calorie“

Rafturile supermarketului sunt pline cu alimente etichetate „diet“ sau „low-calorie“, care încearcă să te convingă că poţi mânca dulce fără să-ţi faci probleme cu privire la greutate. Dieteticianul Leanne Ward recomandă eliminarea alimentelor procesate şi optarea pentru o dietă „curată“, care să includă proteine, fibre şi grăsimi sănătoase pentru micul dejun, fibre pentru prânz, proteine ​​slabe şi legume pentru cină, nuci prăjite sau o bucată de fructe pentru gustări. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările