10 hobby-uri care te fac mai inteligent

10 hobby-uri care te fac mai inteligent

Învăţarea unui instrument muzical ne înbunătăţeşte capacităţile intelectuale FOTO Unplash

În ciuda percepţiei generale că inteligenţa este o calitate înnăscută, trebuie să ştiţi că acestea sunt doar nişte idei preconcepute. Studiile arată că o parte din hobby-urile noastre, pe lângă faptul că sunt revigorante şi distractive, au şi o mare influenţă asupra inteligenţei noastre.

1. Învaţă să cânţi la un instrument

 
Legendarul filozof chinez Confucius a spus cu mult timp în urmă: „Muzica produce un fel de plăcere pe care care natura umană nu o poate produce fără aceasta“. Muzică îţi stimulează creierul, iar acest lucru a fost dovedit ştiinţific. Muzica are puterea de a invoca emoţii complexe şi stări psihologice. Diferiţi cercetători au arătat că atât ascultarea muzicii, cât şi stăpânirea unui instrument muzical îmbunătăţesc memoria şi capacitatea de concentrare. Totodată, acest hobby te învaţă să ai răbdare şi să fii perseverent, pentru că pentru a învăţa să cânţi la un instrument muzical este nevoie de timp şi efort, arată LifeHack.
 

2. Devorează cărţile

 
Cititul reprezintă lungul drum spre creşterea nivelului de inteligenţă, iar acest lucru se întâmplă mai ales dacă citeşti cu poftă despre multe subiecte diferite, de la ficţiune şi biografii, la antologii. Lectura reduce stresul, te ajută să experimentezi multiple emoţii şi te învaţă lucruri despre multe subiecte. Toţi aceşti factori te ajută să te simţi mai bine cu tine, iar să fii împăcat cu tine este unul dintre mai importante lucruri care stau la baza stării de bine. Lectura este foarte importantă pentru a dobândi cunoştinţe despre un subiect, te pregăteşte pentru tot soiul de situaţii şi te ajută să fii mai productiv în demersurile tale pentru atingerea obiectivelor.
 

3. Meditează regulat

 
Cel mai importante beneficii al meditaţiei sunt concentrarea asupra  propriei persoane şi autocunoaşterea. Atunci când sunt absorbiţi de meditaţie, oamenii ating un alt nivel al existenţei. Meditaţia te ajută să reduci nivelul de stres şi să scapi de tot felul de griji. Cu o stare de calm şi o stare de spirit netulburată obţinute prin meditaţie, poţi învăţa, gândi şi plănui lucrurile într-o manieră mult mai eficientă. Meditaţia regulată te ajută să ai un control deplin asupra ta, iar să cunoşti lucrurile care îţi distrag atenţia şi metodele eficiente de auto-control reprezinintă punctul suprem atunci când lucrezi la îmbunătăţirea inteligenţei.
 

4. Pune-ţi mintea la contribuţie

 
La fel cum ai nevoie să faci exerciţii fizice pentru a te menţine în formă, la fel şi creierul tău are nevoie să fie în formă. Dacă îţi provoci creierul în mod regulat să facă lucruri noi, acest lucru îi îmbunătăţeşte abilităţile şi te ajută să ai o minte mai ascuţită. Poţi să-ţi antrenezi creierul în mai multe feluri, cum ar fi: Sudoku, puzzle-uri, jocuri de societate sau ghicitori. Toate aceste activităţi ajută creierul să formeze noi conexiuni. Totodată, prin aceste activităţi înveţi să faci faţă diferitelor situaţii în moduri creative, îţi dezvolţi abilitatea de a vedea lucrurile din mai multe perspective şi să devii mult mai productiv.
 

5. Exerciţii fizice în mod frecvent

 
O minte sănătoasă într-un corp sănătos! Până la urma urmei, creierul tău este ca un alt muşchi din corpul tău. Exerciţiile regulate îţi ajută mintea şi corpul să funcţioneze cum trebuie. Sportul reduce tensiunea şi te ajută să dormi mai bine. Medicii sunt de acord că o mai bună circulaţie a sângelui la nivelul creierului înseamnă o funcţionare cerebrală crescută. Mai multe experimente realizate pe şoareci şi pe oameni au arătat că exerciţiile cardiovasculare pot da naştere la noi celule ale creierului, lucru care îmbunătăţeşte performanţele creierului.
 

6. Învaţă o limbă nouă

 
Să înveţi o limbă nouă nu este întotdeauna uşor, dar cu siguranţă are multe avantaje, iar unul dintre ele este că te face mai inteligent. Procesul de învăţare a unei limbi noi presupune sarcini precum analiza strusturilor gramaticale şi învăţarea de noi cuvinte, lucruri care îmbunătăţesc inteligenţa şi sănătatea creierului. De asemenea, s-a dovedit prin diferite experimente că persoanele cu un nivel ridicat de inteligenţă verbal-lingvistică sunt foarte bune la planificare, luarea deciziilor şi rezolvarea problemelor.
 

7. Pune-ţi gândurile pe hârtie!

 
Scrisul îmbunătăţeşte abilităţile lingvistice, dar te ajută şi la concentrare, creativitate, imaginaţie şi capacitatea de înţelegere. Scriitorii sunt adesea consideraţi ca având un nivel înalt de inteligenţă. Poţi scrie în diferite moduri: pe hârtie sau să-ţi faci un blog. Oricum ar fi, punând în cuvinte imaginile din mintea ta înveţi să te exprimi cât mai bine, iar acest lucru este o modalitate excelentă de stimulare a inteligenţei.
 

8. Călătoreşte în locuri noi

 
Eforturile fizice şi mentale pe care le faci în timpul călătoriilor, te scapă de stres, iar cu cât scapi de stress, cu atât te poţi concentra mai bine pe ce ai de făcut. Fiecare loc no pe care îl vizitezi îţi oferă lucruri noi de învăţat: întâlneşti cu oameni noi, încerci mâncăruri diferite, ai contact cu culturi şi stiluri de viaţă diferite, ceea ce te pune în contact cu idei la care nu te-ai fi gândit înainte.
 

9. Găteşte

 
Mulţi dintre noi sunt de părere că gătitul este o simplă pierdere de timp şi că este ceva preferabil de evitat. Ceea ce trebuie să ştii este că cei care gătesc regulat şi încearcă diferite reţete, au un nivel crescut de creativitate. Îi interesează calitatea, nu se tem să încerce lucruri noi şi acordă multă atenţie detaliilor. De fiecare dată când găteşti ceva, înveţi să ai atenţie distributivă, să faci mai multe lucruri deodată, să măsori cu precizie şi să iei decizii rapide. Cu toate aceste abilităţi pe care le dobândeşti, devii cu siguranţă mai intelligent.
 

10. Implică-te în activităţi sportive

 
Pe lângă faptul că îţi întăreşte muşchii, sportul are şi alte beneficii. Urmărirea meciurilor sportive a fost a fost asociată cu îmbunătăţirea funcţiilor creierului, iar implicarea în activităţi sportive ajută la îmbunătăţirea capacităţii de reacţie, coordonare şi încrederea în sine.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: