FOTO Test Drive Peugeot Rifter 1.5 BlueHDI GT Line

FOTO Test Drive Peugeot Rifter 1.5 BlueHDI GT Line

Drive Peugeot Rifter

Substitut de SUV!  Sincer să fiu, cam asta înţeleg eu prin SUV – Sport Utility Vehicle. Un automobil care să îi permită proprietarului acces la ieşirile în natură, la sport. Nu să faci sport cu paralelipipedul.

Ştiri pe aceeaşi temă

Nu mă interesează aspectul, deşi această comercială camuflată în model cu valenţe recreative şi pachet GT Line are suficient testosteron în detalii pentru a uita că pachetul comandat online îţi poate fi livrat de curier cu un Peugeot Partner. De la exterior reţinem garda la sol uşor crescută şi faptul că toată partea inferioară a maşinii este îmbrăcată în protecţii de plastic menite a proteja caroseria de contactul cu crengi sau eventuale pietre aruncate de roţi în cazul rulării pe alte drumuri decât cele asfaltate.

GALERIE FOTO

Interiorul este puţin diferit comparativ cu cel al unui Peugeot Partner. În primul rând bifăm apariţia unei console masive între cele două scaune faţă. Un detaliu care creează un spaţiu ceva mai intim pentru cele două locuri faţă, şterge din parfumul de vehicul comercial şi te duce cu gândul spre... un interior de SUV. O consolă care ascunde două spaţii de depozitare. Unul poate fi utilizat şi pentru depozitarea unei sticle de doi litri, dar nu aruncaţi mărunţiş în el pentru că veţi avea dificultăţi să găsiţi obiecte mici în el, este relativ adânc.

Se stă bine la volan, scaunele au o tapiţerie textilă plăcută tactil şi o cromatică de asemenea agreabilă, sunt bine profilate pentru a nu permite corpului să alunece. i-Cockpit, comparativ cu planşa de bord de la un Opel Combo – fratele de grup, aduce o linie mai înaltă a planşei de bord, o împingere uşor în faţă a tabloului de bord şi ”redenumirea” lui ca head-up display. Rifter pune la bătaie şi cinci moduri de rulare via Advanced Grip Control – o funcţie prin care poţi selecta unul dintre setup-urile controlului electronic calibrat pentru a rula pe nisip sau noroi sau zapada sau condiţii normale de rulare, plus o treaptă care dezactivează ESP-ul. Iar la toate acestea adăugăm un tren de rulare gândit pentru o comercială, adică capabil să îndure mai multe.

Un propulsor 1.5 BlueHDi deservit de o cutie manuală cu 6 trepte care graţie rezervorului de 50 litri îţi permite lejer să accesezi autonomii de 1.000 km. Am apreciat şi setarea suspensiei care controlează bine mişcarea caroseriei, aşteptam un ruliu mai pronunţat, dar m-am înşelat. Poate fi o alternativă la un SUV, şi cu aportul francezilor de la Dangel, poate fi comandat şi cu tracţiune integrală.

Text – Constantin Ciobanu

Foto – Mihai Dăscălescu

Peugeot Rifter 1.5 BlueHDI GT Line

Motor – turbo, diesel, L4, 1499 cmc, 130 CP@3500 rpm, 300 Nm@1750 rpm / Transmisie – cutie manuală cu 6 trepte, tracţiune faţă / Performanţe – 184 km/h v. max, 0-100 km/h în 10,4 secunde / Portbagaj – 775 litri / Rezervor – 50 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4403/1848/1796, ampatament (mm) – 2785 / Consum mediu declarat – 4,5 l/100 km / Preţ model testat (euro cu TVA) – 25.555

 

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: