Mazda3 second-hand, robustă şi după trei ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Adevărul“ începe o serie de teste cu autoturisme second hand. Candidata de astăzi este modelul compact al constructorului japonez Mazda, care se comportă bine şi după 60.000 de kilometri. Producătorul nipon a oferit pentru această gamă 7 motorizări (3 diesel şi 4 pe benzină) cu puteri cuprinse între 84 şi 260 de cai.

Mazda3 testată de noi are cea mai slabă versiune de propulsor, de 1,4 litri şi 84 CP. Modelul este cel cu face-lift (corespunzător anului 2007), dar a fost construit în 2008, are 62.000 de kilometri parcurşi şi a trecut prin trei revizii.

Atunci când a fost lansată oficial, în 2004, Mazda3 a schimbat felul în care clienţii percepeau clasa compactă datorită dimensiunilor şi finisajelor. După trei ani, în 2007, Mazda a decis să aducă modificări minore acestei game pentru a ţine pasul cu schimbările de design al concurenţei. Upgradeurile pentru 2007 au mai inclus şi câteva schimbări aduse manevrabilităţii şi comportamentului dinamic ale modelelor. Amortizoarele faţă ale suspensiilor de tip MacPherson au fost modificate pentru a oferi un feedback mai bun şi pentru a reduce comportamentul subvirator, în timp ce suspensiile spate au fost şi ele revizuite pentru a se potrivi în ansamblu. Toate modelele din gamă au tracţiune faţă. Pentru Mazda3, japonezii au vrut să aducă puţin rafinament în clasa compactă. Le-a reuşit parţial acest demers, dar au „închegat" un automobil uşor de condus, cu un design interior aventurier şi în acelaşi timp plăcut.

Poziţie sportivă pentru 84 CP



Sincer eu mă aşteptam la un motor 1,4 care abia ar fi putut să mişte maşina. În schimb am descoperit că japonezii au pus pe Mazda3 un motor cu vână. E drept că nu se poate compara cu Mazdaspeed 3, dar totuşi nu este la fel de lent ca alte unităţi de aceeaşi cilindree de pe alte maşini europene. La această versiune câteva cuvinte de reproş despre interiorul cam sărăcăcios şi despre „plasticele" corespunzătoare anului în care a fost conceput modelul. Lipsa computerului de bord reprezintă un minus la această configuraţie, la fel şi echiparea slabă în versiunea de bază. Totuşi, japonezii au avut de oferit un volan mai mic şi mai sportiv decât al concurenţei din acea perioadă din segmentul compactelor. Scaunul şoferului este reglabil şi permite conducerea dintr-o poziţie joasă, sportivă.

În săptămâna în care am testat Mazda3, am descoperit un comportament de drum bun. Feedback-ul direcţiei este unul satisfăcător, deşi eu simţeam nevoia unei servodirecţii mai avansate. Puterea motorului care este livrată prompt, în limita celor 84 CP şi în ciuda faptului că este un model second-hand cu 60.000 de km parcurşi în nu ştiu ce condiţii.

9 litri la suta de km

Când vine vorba de plăcere la conducere, Mazda3 aduce mai multe satisfacţii decât concurentele sale japoneze Toyota Corolla şi Honda Civic. Preţul unui model asemănător celui testat de noi, fabricat în 2008, este de aproximativ 8.000 de euro. Maşina testată de noi a trecut prin trei revizii, intervalul recomandat de producător fiind de 20.000 de km. Prima revizie are nişte costuri de aproximativ 690 de lei, cea de 40.000 km are costuri de 850 de lei şi cea de-a treia, la 60.000 de km are costuri de 788 de lei.

Preţurile au fost obţinute de la serviceuri autorizate diferite ale acestei mărci. Consumul în condiţii de trafic urban al acestui model ajunge la 9 la suta de km şi în jur de 6,5 în afara localităţilor. Luând în calcul costurile de revizie, dar şi cele ale carburantului am ajuns la un total de 44 de lei pentru a rula 100 de km cu această maşină (în condiţii de trafic mixt). Defecţiunile neprevăzute nu au fost luate în calcul.

Mazda 3 hatchback 1,4 l, 84 CP

- 0-100 km/h: 14,3 secunde
- Viteza maximă: 170 km/h
- L/l/h (mm): 4.435/1.755/1.465
- Masă proprie: 1.265 kg
- Cilindree: 1.349 cmc
- Putere: 84 CP
- Cuplu: 122 Nm
- Consum mediu: 7,7 l/100km
- Cutie de viteze: manuală cu 5 trepte

Plusuri

- Materialele din interior nu se deteriorează nici după 3 ani.
- Motorul este la fel de sprinten ca în primul an.
- Zgomotul plăcut al motorului atunci când este turat s-a menţinut și după 60.000 km.

Minusuri

- Probleme cu panoul de comandă al geamurilor electrice.
- Fanta pentru dezaburire parbriz face faţă cu greu la ger.
- Calitatea finisajelor specifică segmentului compact.

Ce poţi să mai cumperi la 8.000 de euro?

Opel Astra 1,6 benzină. Un model de 115 CP, mai flexibil, cu un consum mediu de combustibil în jur de 7 l/100 km. Varianta de caroserie în cinci uşi nu va arăta la fel de sportiv ca Mazda3.

image
image



Volkswagen Golf 1,4 benzină. Un model de 80 CP, lăudat de români pentru că este maşină nemţească. Într-adevăr, calitatea este bună, dar maşina nu te scoate din mulţime. Va fi mai lent decât Mazda3.

Ford Focus 1,6 benzină. Model de 90 CP, un face-lift de concepţie mai nouă, dar cu un motor de capacitate mai mare şi mai lent. Interiorul este mai plictisitor decât cel de pe Mazda3.

Cele mai sigure maşini în 2010

image
image
image



BMW seria 5 a fost cel mai sigur sedan executiv

Euro NCAP a anunţat recent care au fost cele mai sigure maşini testate în anul 2010. Pe parcursul anului trecut, Euro NCAP a testat 29 de autovehicule, 65% din acestea obţinând cinci stele, acesta fiind un rezultat mai slab în comparaţie cu 2009 când 90% din maşini au reuşit punctajul maxim. Testele EuroNCAP vizează protecţia pasagerilor adulţi, protecţia copiilor, protecţia pietonilor în caz de incident şi nivelul de siguranţă oferit de sistemele active. Cele mai sigure maşini la crash-teste s-au dovedit a fi BMW Seria 5 (la categoria sedan executiv), compacta Alfa Romeo Giulietta (la categoria maşini mici de familie), Honda CR-Z (la supermini), Kia Sportage (la off-roadere mici) şi Toyota Verso (la categoria monovolume mici). Pe lângă aceste modele s-au mai remarcat: Suzuki Swift, Kia Venga, BMW X1, VW Sharan/Seat Alhambra, Citroen C4, toate obţinând un scor care le pune într-o poziţie bună în clasamentul din 2010.

Scăderea procentului mai arată şi faptul că organizaţia independentă de siguranţă şi-a dus la îndeplinire ceea ce promitea la începutul anului 2010 şi a înăsprit criteriile pentru a atinge punctajul maxim de 5 stele.

Citroen nemo, cea mai nesigură

Euro NCAP a inclus acum şi testele programului electronic de control al stabilităţii. Încă de anul trecut, organizaţia cere ca sisteme precum ESC să facă parte din echiparea standard pentru a măsura performanţa acestora.  Cele mai slabe rezultate Euro NCAP din 2010 au fost "reuşite" de utilitara Citroen Nemo, clasificată cu 3 stele, şi de Landwind CV9, cu un îngrijorător scor de 2 stele.

Auto



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite