Google şi Europa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Valoarea anchetei constă în faptul că CE va putea pune întrebări şi primi răspunsuri din partea Google, a rivalilor săi şi a partenerilor săi de afaceri.

Comisia Europeană a făcut bine că a deschis o anchetă oficială antitrust privind afirmaţiile că Google ar fi abuzat de poziţia sa dominantă în domeniul căutării online pentru a-şi ajuta celelalte afaceri, în detrimentul rivalilor.

Nu e nici pe departe sigur că Google a greşit cu ceva. Totuşi, e motorul dominant de căutare şi nu mai este implicat numai în căutare generală. Google s-a lansat într-o gamă de alte afaceri, precum shopping comparativ, cartografiere sau vânzări de carte.

Acest lucru creează suspiciuni că şi-ar folosi puterea în domeniul căutării, umblând la algoritmul său secret pentru a favoriza serviciile Google şi pentru a-şi surclasa rivalii în rezultatele căutărilor.

CE a anunţat că va stabili şi dacă Google a diminuat „scorul de calitate" în cazul rivalilor săi, astfel încât ei să fie nevoiţi să plătească mai mult pentru a plasa linkuri publicitare pe paginile cu rezultatele căutării. Va investiga şi dacă Google  a interzis site-urilor care folosesc sistemele sale de publicitate să afişeze spoturi ale rivalilor săi.

Comisia spune că nu a stabilit încă dacă Google a încălcat legislaţia antitrust. E adevărat, au existat numai câteva plângeri, printre care una din partea unui motor francez de căutare în domeniul juridic, alta de la un site de shopping comparativ din Marea Britanie şi alta de la un site din Germania, parţial deţinut de Microsoft.

Google susţine că ajustarea algoritmului pentru  a îmbunătăţi răspunsurile la căutările utilizatorilor coboară, inevitabil, unele site-uri în ierarhie. Site-ul său de shopping comparativ e primul în căutările pentru multe produse. Dar Google spune că acest lucru se întâmplă pentru că e un rezultat mai bun. 

Iar plângerile, notează Google, vin de la site-uri care au puţin conţinut original. Algoritmul Google e conceput pentru a filtra acest tip de site-uri, deoarece ele nu rezolvă cerinţele utilizatorilor.  

Valoarea anchetei constă în faptul că CE  va putea pune întrebări şi primi răspunsuri din partea Google, a rivalilor săi şi a partenerilor săi de afaceri, pentru a stabili dacă Google a abuzat de putere. E un început. Dacă Google va continua să fie principala hartă pe autostrada informaţiilor, trebuie să avem încredere că ne va conduce acolo unde vrem să mergem, şi nu acolo unde duc interesele sale comerciale. 

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite