Misterul în cazul prăbuşirii cursei MS804 continuă. Un oficial egiptean respinge „presupunerile false“ privind producerea unei explozii la bord

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Rămăşiţe din avionul companiei EgyptAir prăbuşit în Mediterana FOTO AP
Rămăşiţe din avionul companiei EgyptAir prăbuşit în Mediterana FOTO AP

Şeful Autorităţii de medicină legală din Egipt a respins declaraţia unui oficial, făcută mai devreme sub protecţia anonimatului, potrivit căreia rămăşiţele umane descoperite la locul prăbuşirii avionului EgyptAir în Marea Mediterană sugerează o explozie la bord, care ar fi cauza căderii aeronavei.

Mai devreme, un oficial care ar face parte din echipa egipteană de investigaţie şi ar fi examinat personal rămăşiţele la morga din Cairo a declarat că toate rămăşiţele umane recuperate de la locul prăbuşirii cursei MS804 sugerează că la bordul avionului a avut loc o explozie.

El a spus că toate cele 80 de resturi umane aduse la Cairo sunt de mici dimensiuni, cea mai mare fiind „de dimensiunea unei palme“, transmite The Associated Press. „Nu există nici măcar o parte de corp întreagă, cum ar fi un braţ sau un cap“, a adăugat el, precizând că „explicaţia logică pentru acest lucru este că s-a produs o explozie“.

Totuşi, anchetatorii nu au descoperit până acum urme de explozibil, relatează agenţia Reuters, citată de Agerpres.

În acelaşi timp, un alt oficial specialist în medicină legală a afirmat că numai un număr mic de rămăşiţe a ajuns până acum şi că este prea devreme să se spună dacă a avut loc o explozie la bord.

La rândul său, şeful Autorităţii de medicină legală din Egipt a respins declaraţiile oficialului care s-a exprimat sub protecţia anonimatului.

„Tot ceea ce s-a publicat despre această chestiune şi simplele presupuneri care nu vin de la Autoritatea de medicină legală sunt complet false“, a declarat Hesham Abdelhamid.

Anchetatori francezi susţin că avionul a transmis o serie de avertismente care indicau detectarea de fum la bord, precum şi alte posibile defecţiuni la calculatorul de bord înainte ca avionul să dispară.

Semnalele nu indică posibilele cauze ale fumului, în timp ce experţi în aviaţie au afirmat că nu poate fi exclusă nici varianta unui sabotaj, nici cea a unei defecţiuni tehnice.

Pe de altă parte, potrivit unui oficial egiptean din domeniul aviaţiei, citat de BBC, autorităţile egiptene nu au observat ca avionul EgyptAir să fi făcut vreun viraj brusc şi să-şi fi schimbat direcţia înainte de a ieşi de pe radare.

Declaraţia vine după ce ministrul grec al Apărării Panos Kammenos a spus  că avionul a făcut un viraj de 90 de grade, apoi unul de 360 de grade, înainte de a se prăbuşi în mare. Nici EgyptAir, nici Ministerul Aviaţiei Civile nu au făcut niciun comentariu privind ultimele manevre ale aparatului. Explicaţia pentru această discrepanţă între evaluările oficialilor eleni şi egipteni din domeniul aviaţiei privind prăbuşirea nu este clară, notează Agerpres.

Un avion Airbus A320 al companiei EgyptAir care efectua cursa MS804 între Paris şi Cairo a dispărut de pe radar în noaptea de miercuri spre joi cu 66 de persoane la bord.

Rămăşiţe omeneşti, bagaje şi fragmente de avion au fost recuperate vineri din mare, la aproximativ 290 de kilometri nord de oraşul egiptean de coastă Alexandria.

Cele două cutii negre ale zborului MS804 EgyptAir sunt căutate în continuare. În cazul în care vor fi găsite intacte, cele două înregistratoare de date vor dezvălui discuţiile din cabina piloţilor înainte de prăbuşirea avionului şi informaţii despre starea aeronavei.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite