Erorile celui mai dotat aeroport din punct de vedere tehnologic: luminile nu pot fi stinse

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sistemul de iluminare al celui mai nou aeroport din Berlin nu răspunde comenzilor personalului.  FOTO: DPA
Sistemul de iluminare al celui mai nou aeroport din Berlin nu răspunde comenzilor personalului.  FOTO: DPA

Aeroportul Internaţional din Berlin întâmpină numeroase dificultăţi tehnice înainte de a fi inaugurat în mod oficial, iar cea mai recentă dintre ele este că luminile nu pot fi stinse. Deschiderea aeroportului a fost amânată de mai multe ori în trecut din cauza neregulilor descoperite la sistemul de securitate.

Berlin a trecut prin una dintre cele mai mohorâte ierni din 1951 încoace, cu o medie de 96 de ore în care soarele a strălucit în cele trei luni de iarnă, potrivit staţiilor de măsurare din Germania. Însă viitorul Aeroport Internaţional din Berlin face excepţie de la regulă, acolo iluminatul funcţionând în permanenţă, relatează publicaţia germană "Der Spiegel".

Motivul consumului excesiv de energie nu este neapărat de a le asigura angajaţilor un flux continuu de muncă, ci mai degrabă problemele tehnice care s-au abătut asupra aeroportului ultramodern, scrie „Der Spiegel“. Proiectul va costa aproximativ 3,3 miliarde de euro, însă nici măcar sursele de iluminat nu pot fi scoase din funcţiune.

Are legătură cu faptul că nu am progresat suficient de mult încât să putem controla sistemul de iluminat“, a mărturisit Horst Amann, directorul tehnic al aeroportului.

Noul aeroport al Berlinului trebuia să-şi înceapă activitatea în mai 2011, însă deschiderea a fost amânată pentru octombrie din cauza unor defecţiuni la sistemul de siguranţă, însă nici până astăzi nu se ştie sigur următoarea dată a deschiderii. Problemele înregistrate au fost de la deficienţe de construcţie şi erori de proiectare până la defecţiuni ale sistemului tehnic. Pe deasupra, există specialişti care spun că aeroportul este prea mic.

Nu impas, ci progres moderat

În condiţiile în care nu există o zi programată pentru deschiderea aeroportului, Amann a declarat că intenţionează să stabilească una până la sfârşitul acestui an. „Voi programa o dată doar atunci când îmi voi putea asuma responsabilitatea pentru asta.”

Însă înainte de lansarea activităţii, există probleme care cer o atenţie sporită. Rapoartele recente au scos la iveală problemele complexe pe care le întâmpină  terminalul care ar trebui să fie unul dintre cele mai avansate din punct de vedere tehnologic, potrivit "Der Spiegel".

Unii specialişti sunt de părere că întreaga clădire ar trebui demolată şi reconstruită, deşi Amann a declarat miercuri că această sugestie este „total lipsită de sens”.

Reluarea construcţiilor va începe odată cu finalizarea unei evaluări complete a şantierului. În prezent există între 200 şi 300 de muncitori. „Nu ne aflăm într-un impas, ci doar facem progrese moderate”, a susţinut Amann, potrivit tabloidului german „Bild Zeitung”.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite