Marea Britanie, ţara cu cea mai mare rată de segregare a elevilor imigranţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Copiii de imigranţi înscrişi în şcolile britanice sunt cel mai puternic marginalizaţi elevi din lume, potrivit unui studiu internaţional                                                                                                 FOTO Shutterstock
Copiii de imigranţi înscrişi în şcolile britanice sunt cel mai puternic marginalizaţi elevi din lume, potrivit unui studiu internaţional                                                                                                 FOTO Shutterstock

80% din copiii imigranţilor din Anglia sunt şcoliţi în instituţii unde este vizibilă segregarea elevilor (predomină imigranţii şi alţi copii dezavantajaţi), cea mai mare rată a marginalizării dintre toate ţările, arată ultimul raport pe educaţie al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE).

Un raport al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) lansat în septembrie, ”Educaţia sub lupă 2012”, dezvăluie faptul că elevii-imigranţi din Marea Britanie au ”probleme majore” în şcolile unde învaţă, considerate printre cele mai segregate şcoli din ţările dezvoltate, potrivit jurnaliştilor de la The Guardian.

Conform OCDE, în Marea Britanie copiii din familiile de imigranţi şi cei care provin din medii sărace sunt mai predispuşi la marginalizare în şcoli dezavantajate decât în alte ţări, ca Franţa, Suedia sau Olanda, 80% dintre ei învăţând în astfel de instituţii, marcate de segregare.

Aceasta este cea mai mare rată a marginalizării dintre toate ţările care au participat la sondaj şi cu mult deasupra mediei OCDE, care este de 68%.

Lipsa educaţiei superioare creşte riscul segregării

Raportul mai dezvăluie şi faptul că riscul de a fi segregat creşte în cazul celor care provin din familii care nu au reuşit să-şi depăşească condiţia şi să ajungă la facultate: aproape 80% din studenţii imigranţi ale căror mame nu au o educaţie superioară au urmat şcoli dezavantajate.

De cele mai multe ori, educaţia este cea care contează, nu situaţia financiară: mai mult de jumătate din copiii care nu provin din familii de imigranţi, dar care au mame needucate au fost, de asemenea, dezavantajaţi în şcoală.

”Compoziţia socio-economică a şcolilor din Marea Britanie impune provocări semnificative pentru elevii dezavantajaţi şi pentru cei care provin din familii imigrante”, concluzionează raportul, care a adunat date din 2008 şi 2009 şi a comparat cifrele din ţări dezvoltate, listă din care România însă lipseşte.

OCDE avertizează că o asemenea rată de marginalizare poate avea o influenţă majoră în viitorul elevilor.

Departamentul de Educaţie britanic a comunicat că se angajează ”să distrugă această separare dintre elevii bogaţi şi cei săraci”, potrivit The Guardian.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite