ANALIZĂ Prima clasă în sistem dual în domeniul aerospaţial va fi înfiinţată la Colegiul Tehnic „Henri Coandă”

ANALIZĂ Prima clasă în sistem dual în domeniul aerospaţial va fi
înfiinţată la Colegiul Tehnic „Henri Coandă”

Prima clasă în sistem dual în domeniul aerospaţial va fi înfiinţată în Bucureşti. FOTO: Romaero

Elevii care termină clasa a VIII-a şi vor să înveţe o meserie dar şi tinerii care au întrerupt studiile şi vor să se întoarcă la şcoală se pot orienta către licee cu învăţământ dual. Aici pot pune în practică ceea ce învaţă şi vor putea astfel, să înceapă o carieră încă de pe băncile şcolii.

Ştiri pe aceeaşi temă


 Învăţământul dual se realizează pe bază de contract şi se desfăşoară în sala de clasă dar şi la compania care asigură pregătirea practică a elevilor. Compania acordă elevilor bursă şi acoperă alte alte cheltuieli pentru formarea de calitate a elevilor.

 Ce beneficii au elevii

Învăţământul dual este asemănător şcolilor profesionale existente în anii 1990, când elevii făceau şi ore de practică, pe lângă teoria învăţată. Diferenţa ar fi însă faptul pe parcursul celor 3 ani de studii, elevii vor primi burse lunare.

„Încercăm să mergem noi către elevi, nu să aşteptăm să ne caute ei. Noi le plătim elevilor o bursă lunară în valoare de 200 de lei iar din partea statului român mai primesc încă 200 de lei lunar.  Aceştia vor avea locurile de muncă asigurate după terminarea clasei de învăţământ dual. Noi ne-am gândit şi la nevoile lor dar şi ale noastre, pentru că avem nevoie de structurişti şi tehnicieni”, spune George Dinu, şef Resurse umane la Romaero.

Şi profesorii de la „Henri Coandă” spun că elevii vor avea de câştigat în urma parteneriatului cu Romaero. „Pentru noi, contează pregătirea practică a elevilor. Iar acest parteneriat cu Romaero este util pentru elevi. Una este să faci practică în atelierul liceului şi alta e să fii la faţa locului şi să fie îndrumaţi de oameni de specialitate şi să vadă exact cum se lucrează. Pe de altă parte, îi ajută după ce termină liceul, pentru că se pot angaja la Romaero. E nevoie de specialişti în domeniul aviaţiei la nivel naţional, dar şi pe plan european”, adaugă Ghiban.

 „Learning by doing” (învăţând făcând). Formarea elevilor, la sediul companiei

„Elevii vor veni, vor sta lângă specialiştii noştri şi vor învăţa ce înseamnă un avion, ce înseamnă partea de reparaţii, vor face totul practic”, conchide Dinu.

Formarea elevilor se va desfăşura atât în unitatea de învăţământ, cât şi la sediul companiei. Suplimentar faţă de bursele în valoare de 200 lei oferite lunar, compania va asigura şi echipamentele de lucru şi de protecţie, examinările de medicină a muncii, precum şi alte beneficii care sa încurajeze şi să recompenseze performanţa elevilor. 

La finalizarea programului de 3 ani, absolvenţii învăţământului dual vor obţine un certificat de calificare profesională în meseria de lăcătuş construcţii structuri aeronave, recunoscut în Uniunea Europeană. Ei vor putea opta pentru a obţine un loc de muncă în cadrul ROMAERO S.A. pe poziţia de muncitor calificat sau pentru a-şi continua parcursul educaţional până la Bacalaureat şi, dacă doresc, studii universitare în domeniul ingineriei aerospaţiale sau în alte domenii. 
 
Astfel, începând cu anul şcolar 2019-2020, elevii care au finalizat clasa a VIII-a şi optează pentru un domeniu tehnic vor putea candida pentru unul dintre cele 14 locuri disponibile în domeniul de pregătire mecanic, calificarea profesională ”lăcătuş construcţii structuri aeronave”.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Elevii interesaţi pot obţine detalii suplimentare la Colegiul Tehnci de Aeronautică „Henri Coandă” -  Bulevardul Ficuşului, nr. 44, Sector 1, Bucureşti, Cod Poştal 13975 – Telefon 021 232 3616.                                                                                                                                                                                             Învăţământul dual – o necesitate pentru elevi şi societate                                                                                                                                                                                                                                          În Franţa există peste 50 de şcoli de ucenici, organizate de patronatele în metalurgie, construcţii etc., cu pregătire alternativă: 6 luni la şcoală, 6 luni în unităţi economice.

Şi în Germania, mai mult de unul din doi absolvenţi se îndreaptă spre învăţământul dual, de unde ies cu o meserie învăţată.  La finele anului 2018, peste 50% dintre absolvenţii de gimnaziu erau elevi în sistemul educaţional vocaţional dual. Aceştia pot alege dintre 326 de meserii pe care le pot învăţa, de la şlefuitor de diamante la coşar.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările