Tablete ieftine şi multe – noul model de export al României. De ce cresc Allview, E-Boda şi Evolio?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În 2013, doar pe piaţa autohtonă s-au vândut 600.000 de tablete, dintre care aproape jumătate au fost româneşti  FOTO Getty Images
În 2013, doar pe piaţa autohtonă s-au vândut 600.000 de tablete, dintre care aproape jumătate au fost româneşti  FOTO Getty Images

Curentul pe care a pariat omul de afaceri Silviu Prigoană la începutul anilor 2000 - mărci locale, ieftine de electronice - nu doar că a supravieţuit, dar, 15 mai târziu, a ajuns şi model de export, scrie Adevărul Financiar.

Proiectul E-Boda, lansat în anul 2001 Silviu Prigoană şi doi asociaţi – Alexandru Drăgoiu şi Alexandru Ilie – a fost privit la început cu mari rezerve. Asta pentru că lumea brandurilor puternice se instaurase şi pe piaţa locală de electronice, iar produsele ieftine şi fără renume erau considerate victime sigure. Ca o coincidenţă, E-Boda asambla componente din Taiwan, iar E-Boda înseamna, în traducere liberă, “odă poporului chinez”, potrivit sursei citate.

Cu modelul consacrat de Priogoană pe piaţa DVD player-elor şi a televizoarelor LCD, alt producător local de eletronice, de astă dată mobile, a a ajuns în topul celor mai vândute mărci de smartphone-uri din România: Allview, brand comercializat de firma braşoveană Visual Fun, este al doilea jucător de piaţă la acest capitol, în urma Samsung.

Citiţi mai multe pe www.adevarulfinanciar.ro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite