Românilor nu le este teamă că vor fi înlocuiţi cu roboţi: Opt din zece angajaţi cred că jobul lor e valoros

Românilor nu le este teamă că vor fi înlocuiţi cu roboţi: Opt din zece angajaţi cred că jobul lor e valoros

Deşi companiile devin tot mai tehnologizate şi apelează din ce în ce mai mult la roboţi care înlocuiesc munca oamenilor, opt din zece angajaţi români cred că jobul lor produce valoare pentru clienţi, arată un sondaj efectuat de UP! Your Service.

Doar 13,4% dintre respondenţi au spus că nu ştiu în ce măsură munca lor produce valoare, în timp ce 5,5% au declarat că se întâmplă acest lucru în mică măsură şi sub 2% au răspuns negativ. 

Totodată, aproape 85% dintre respondenţi apreciază produsele şi serviciile firmei pentru care lucrează, spunând că le-ar recomanda şi celor apropiaţi. 

De partea cealaltă, companiile vor investi predominant în inteligenţă artificială în următorii ani. În zona de customer service, 83% dintre interacţiunile cu clienţii se vor realiza prin chatbots sau asistenţi virtuali până în 2020, conform datelor unui sondaj realizat la nivel global, care a inclus şi România.

Cu toate că automatizarea aduce schimbări complexe în toate zonele de activitate şi companiile îşi bazează tot mai mult evoluţia pe tehnologie, interacţiunea umană rămâne o componentă-cheie în acest proces, spune Ron Kaufman, fondator şi preşedinte al Up! Your Service.

„Să serveşti înseamnă să faci ceva pentru a crea valoare pentru altcineva. Este definiţia de bază de la care pornim atunci când vrem să construim o cultură orientată pe servicii. În perioada de tranziţie, în care o companie îşi propune să transforme interacţiunea cu clienţii dintr-o interacţiune umană într-una tehnologizată şi automatizată, atunci când ceva merge rău în relaţia cu clientul, devine obligatorie intervenţia unei persoane, a unui reprezentant al companiei, care să rezolve situaţia şi să ofere clientului soluţia de care are nevoie. Tehnologia este în acest caz doar un suport, oamenii fiind cei care trebuie să fie alături de client în problema lui”, a declarat Ron Kaufman.

„Nu în ultimul rând, există anumite aspecte care nu pot fi digitalizate sau automatizate şi care astfel devin cu atât mai valoroase. E vorba despre caracteristici precum creativitatea, imaginaţia, emoţia, etica, empatia, compasiunea, curiozitatea, intuiţia sau pasiunea, pe care doar oamenii le pot pune în valoare în interacţiunea cu clienţii”, a mai spus fondatorul UP! Your Service.

Ron Kaufman va veni anul acesta în România, pentru a vorbi despre viitorul excelenţei în servicii în contextul digitalizării şi tehnologizării, precum şi despre aspectele legate de transformarea forţei de muncă. Evenimentul „The Future of Service Excellence“ va avea loc pe 6 iunie, la Bucureşti.

Fondatorul Up! Your Service este unul dintre cei mai căutaţi educatori, consultanţi, lideri şi speakeri din domeniul serviciilor, în special pe tema excelenţei în servicii. Autor a 15 cărţi în domeniul serviciilor şi afacerilor, dintre care cea mai cunoscută este „Cultura serviciilor superioare”, Ron Kaufman ajută, de peste trei decenii, companii de pe toate continentele să construiască o cultură a serviciilor superioare, cu rezultate reale şi sustenabile an de an. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: