Românii cheltuiesc în medie 470 de lei pentru cumpărături online

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aproximativ 40% din consumatori estimează o creştere a cheltuielilor pe cumpărături online, unde coşul mediu este de 470 lei, iar electronicele vor domina în continuare vânzările, însă unele categorii preferate până acum, precum hainele, computerele, filmele şi muzica, vor scădea în popularitate.

„40% din consumatorii actuali anticipează o creştere a cheltuielilor lor şi doar unul din 5 utilizatori indică o scădere a cheltuielilor lor online în anul care vine“, arată un studiu realizat de compania poloneză de consultanţă şi cercetare online Gemius, potrivit Mediafax.

Din punct de vedere al banilor cheltuiţi online, coşul mediu de cumpărături are valoarea de 470 de lei, în timp ce cheltuielile anuale ale unui utilizator se ridică la 2.260 de lei. Cei mai mulţi bani sunt alocaţi pentru călătorii - 1.230 lei, urmate de electronice - 990 de lei, smartphone&gadgets - 810 lei, haine – 280 de lei şi cosmetice – 230 de lei.

„În timp ce interesul pentru haine şi accesorii va înregistra o scădere în rândul utilizatorilor de internet cu experienţă în cumpărături online, pentru cei care nu au achizitionat încă produse online, acestea se situeaza în topul preferintelor, urmate de produsele electronice. Se poate spune astfel ca hainele şi electronicele sunt «poarta de intrare» în achiziţiile online“, se arată în raport.

Întrebaţi care sunt categoriile de produse cel mai des cumpărate online, participanţii la studiu au indicat hainele şi accesoriile (58%) electrocasnicele (47%), cărţile, filmele şi muzica (44%), gadget-urile - smartphone-uri şi tablete (42%).

Potrivit sursei citate, în viitor, popularitatea hainelor şi accesoriilor va scădea cu 18 puncte procentuale, computerele şi hardware cu 11 puncte, iar filmele, muzica şi cărţile cu 7 puncte.

Cele mai puţine achiziţii online sunt înregistrate de produse cum ar fi mâncarea (11%), jocurile video (10%) şi obiectele pentru colecţionari (5%).

Mai mult de două treimi dintre utilizatorii de internet din România au făcut cumpărături online în trecut, iar 21% dintre cei care nu au cumpărat încă nimic online planifică să facă acest lucru în viitor.

Studiul s-a derulat pe un eşantion de 1.200 de respondenţi. Compania poloneză Gemius este prezentă în 35 de ţări.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite