Primul eveniment EACD în România: AI și machine learning în comunicarea corporativă și relații publice

0
Publicat:

Asociația Europeană a Directorilor de Comunicare (EACD) a organizat un eveniment în România, pe tema inteligenței artificiale și aplicabilității ei în domeniul comunicării și relațiilor publice.

O femeie atinge o hologramă, sugerând inteligența artificială
Inteligența artificială și aplicabilitatea ei, subiect de discuție la București

Evenimentul, dedicat specialiștilor în comunicare, este primul de acest tip organizat în România de Luciana Petrescu, Romania Country Chapter Lead EACD.

Specialiștii în comunicare sunt, de regulă, early adopters în tehnologie. Viteza cu care AI și machine learning intră în viața cotidiană ne-a determinat să dedicăm o serie întreagă de prelegeri și prezentări acestei teme. În calitate de specialist în PR și comunicare este vital să ții pasul cu schimbările din jurul tău, mai ales când acestea pot influența fundamental domeniul în care lucrezi,” a declarat Luciana Petrescu.

Evenimentul a reunit specialiști experți în tehnologiile avansate. A dat startul Gerd Bommer, Head of Advantage Austria Romania, organizație care promovează investițiile transnaționale între cele două state.

La rândul său, Bogdan Ciubotaru, Managing Partner al Aliant – companie specializată în implementare de soluții IT pentru eficientizare în sectorul de business – a evidențiat faptul că marketingul, publicitatea și PR-ul sunt printre cele mai deschise domenii la adoptarea soluțiilor de inteligență artificială. R&D-ul, IT-ul și Relația cu Clienții sunt singurele domenii care le depășesc.

Daniel Mitroi, IBM Enterprise Architect, a subliniat faptul că inteligența artificială conversațională este folosită de din ce în ce mai multe organizații pentru a crea soluții care ajută în procesul de comunicare.

În urma dezbaterilor s-au creionat următoarele concluzii:

• Este nevoie de un efort susținut de recalificare sau de reașezare a aptitudinilor principale, inclusiv pentru specialiștii în comunicare. Gândirea analitică, calitățile de leadership, folosirea, monitorizarea și controlul tehnologiei vor ocup poziții importante în topul abilităților experților căutați de companii în următorii doi până la cinci ani.

• Inteligența Artificială poate fi folosită la produse și servicii creative - de la creare de conținut și personalizare, până la comunicare de criză.

• Serviciile de AI conversațional câștigă un procentaj semnificativ din cota de piață: în 2025 se așteptă să ajungă la peste 8 miliarde de Euro.

• Advantage Austria a realizat un studiu de caz prin care a folosit inteligența artificială să redacteze o scrisoare de prezentare despre un workshop de resurse umane și să contacteze departamentul HR al companiilor cu peste 250 de angajați din Elveția. Utilizarea AI-ului a generat 750 de lead-uri și o rată de conversie de 8%, un rezultat satisfăcător pentru acest studiu de caz.

Un oaspete special al evenimentului de lansare al EACD în România a fost robotul ESCU, iar Ana-Maria Stancu – CEO al Bucharest Robots – a fost amfitrionul interacțiunii cu cei prezenți la eveniment. Robotul ESCU este doar un exemplu de orizonturile pe care le poate atinge folosirea inteligenței artificiale în România. Pentru aceasta, infrastructura educațională este primordială în procesul de digitalizare și automatizare a oricărui domeniu în România.

Nu în cele din urmă, Andrew Hillier, reputat specialist în comunicare și membru în boardul de conducere al EACD, a urat bun venit României în marea familie pan-europeană a comunicatorilor profesioniști. EACD oferă seniorilor în comunicare și relații publice o rețea de contacte și instrumente de neprețuit într-o industrie care este în continuă transformare și mișcare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite