Video Podul peste Olt de pe DEx12: Cum s-a ridicat cel mai lung viaduct din România VIDEO
0Asociația Pro Infrastructură a publicat noi imagini cu viaductul de acces pe Podul peste Olt de pe Drumul Expres Craiova-Pitești, DEx12.
„În exclusivitate: timelapse cu viaductul de acces pe Podul peste Olt de pe DEx12. Cadoul nostru de Crăciun este al doilea clip din proiectul nostru unic cu filmări timelapse pe termen lung de pe șantierele de infrastructură rutieră din România.
Imaginile surprind fazele finale din procesul de construire a viaductului de acces pe Podul peste Olt de pe Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Pitești timp de 12 luni, între iunie 2021 și mai 2022.”, menționează reprezentanții API pe pagiana de Facebook.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, în data de 28 iulie 2022, deschiderea circulaţiei pe Lotul 2, Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Piteşti.
Oficialul afirma atunci că încă 21,35 km de drum de mare viteză se adaugă celor 18,5 km pe care se circulă încă din luna aprilie, arătând că, în acest ritm circulaţia pe cei 31,75 de km ai Tronsonului 3 ar putea fi deschisă chiar anul viitor (2023), iar pe cei 31,82 km ai Tronsonului 4 se va putea circula în anul 2024.
,,S-a deschis acum circulaţia pe Lotul 2, Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Piteşti! Încă 21,35 km de drum de mare viteză se adaugă din acest moment celor 18,5 km pe care se circulă încă din luna aprilie. Cei aproape 40 de km ai primului Drum Expres din România elimină una dintre cele mai mari probleme de pe ruta Piteşti-Craiova: aglomeraţia provocată de tranzitarea oraşelor Slatina şi Balş!”, spunea ministrul pe pagina sa de Facebook în iulie.
Construcția celor aproximativ 40 de km ai Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova-Pitești a început în luna septembrie 2019.
În urmă cu câteva zile, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţa că va rezilia contractele cu constructorul italian Tirrena Scavi, motivând slaba mobilizare şi incapacitatea financiară a antreprenorului de a continua proiectele pe care le derulează.
Compania anunță că pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova–Pitești progresul fizic este de doar 57,06%, deși termenul contractual de finalizare era 2022.
Podul peste Olt are 1.700 metri lungime, este uşor în curbă şi în pantă şi va fi cel mai lung pod din interiorul ţării.
Potrivit datelor Hotnews.ro, cea mai impresionantă lucrare de pe întreg Drumul Expres Craiova - Pitești este Podul peste Olt și peste balta Milcov la Sud de Slatina. Podul peste Olt are o deschidere centrală de circa 70 de metri, iar el practic se continuă cu un viaduct cu o lungime totală de peste 1,7 km cu 38 de deschideri mai mici care „urcă” drumul expres mai departe pe dealul din capătul luncii, la sud de Slatina.