Nunțile, unul dintre evenimentele afectate de inflație. Tinerii nu își mai doresc evenimente fastuoase
0Obsesia pentru nunțile fastuoase a crescut până în anii care au urmat după începerea pandemiei. În același timp, inflația a crescut vertiginos - iar acum tineri urmăresc să economisescă, dat fiind faptul că în 2023 prețul unei nunți a ajuns să atingă și 20.000 de euro, potrivit The Wedding Report, o companie de cercetare care urmărește datele despre nunți.

Acum, după doi ani în care inflația ridicată a mâncat din averea consumatorilor, pentru unele cupluri logodnice, cheltuirea unor sume importante pe un candy-bar sau pe buchete de flori suplimentare, a devenit o decizie mult mai puțin justificabilă. Aceasta este o veste proastă pentru organizatorii de nunți care oferă servicii precum videografie, cabine foto și catering, transmite CNN.
Între timp, acești furnizori se confruntă cu o amenințare existențială mai îngrijorătoare: o scădere iminentă a numărului total de nunți.
Numărul de nunți din România a crescut în 2022, fiind înregistrate aproximativ 120.000 de nunți în totalul sezonului. Iar încă din 2023 a început un nou trend în ceea ce privește evenimentele de nuntă. Tinerii au ales să organizeze evenimente inedite, cu puțini invitați.
Care este cauza încetinirii?
Amânările și anulările forțate în 2020 și 2021 din cauza Covid-19 au fost o parte din motivul pentru recenta creștere a numărului de nunți. Cererea a fost reținută: Instagram era plin de „influenceri de nuntă”, iar hashtagul TikTok #WeddingTok a adunat miliarde de vizualizări.
„Cred că a fost vârful”, a declarat Shane McMurray, CEO și fondator al The Wedding Report.
Gabrielle Stone, care a fost planificator de nunți în Boston timp de 18 ani, s-a bucurat de boom-ul recent. „2022 și 2023 au fost cei mai profitabili ani ai afacerii mele. Refuzam oameni”, a declarat Stone pentru CNN. Dar ea a spus că, până acum, în 2024, nunțile „se răcesc puțin”.
Teoria lui Stone e că este posibil ca persoanele singure care au rămas în casă în 2020 să nu fi avut ocazia de a merge la întâlniri în acel an. Într-o altă viață, unele dintre acele cupluri care nu s-au întâlnit în 2020 s-ar fi putut logodi în 2024.
În plus, și bijutierii care au oferte pentru logodnici și verighete au avut teorii similare cu privire la scăderea profiturilor lor.
„Categoria bijuteriilor se confruntă cu al doilea Covid, deoarece logodnele au scăzut cu 25% din cauza întreruperii întâlnirilor de acum trei ani și jumătate”, a declarat Gina Drosos, CEO-ul Signet, în cadrul apelului privind câștigurile companiei din decembrie. „Sunt încrezătoare că vom crește din acest minim anul viitor”.
În plus, o altă veste proastă pentru furnizorii de servicii pentru nunți este că cea mai mare parte a generației de mileniali îmbătrânește, iar generațiile mai noi, mai mici (Gen Z și Gen Alpha) acordă mai puțină importanță unei nunți mari, a spus McMurray.
„Nu există o creștere reală în industria nunților”, a spus el. „Tot mai mulți oameni se mulțumesc doar să locuiască împreună în loc să se căsătorească, așa că este o piață destul de rece”.
McMurray a subliniat un studiu comun recent al Universității din Virginia și al Universității Brigham Young, care a constatat că adolescenții contemporani sunt mai puțin predispuși decât generațiile anterioare să creadă că mariajul duce la o viață mai plină și mai fericită.