Numărul tranzacțiilor online s-au majorat cu 27% în perioada de Black Friday în acest an

0
Publicat:

Numărul tranzacțiilor online cu cardul a înregistrat o creștere spectaculoasă de aproximativ 27% în ediția anului 2023 din ediția Black Friday, comparativ cu ediția din 2022 a evenimentului. Mai mult, suma medie cheltuită în timpul Black Friday a fost cu aproximativ 30% mai mare decât media anuală pe coșul de cumpărături.

colaj foto plata cu cardul cu telefonul
Tranzacțiile online s-au majorat cu 27% de Black Friday 2023 Foto: Shutterstock

Plățile au fost înregistrate de către compania Netopia Payments, care este cel mai utilizat procesator de plăți online din România, în perioada 8-18 noiembrie, când majoritatea companiilor aveau promoții și reduceri.

Potrivit datelor cumulate de Netopia Payments, suma medie cheltuită în timpul Black Friday a fost cu aproximativ 30% mai mare decât media anuală pe coșul de cumpărături.

Comparativ cu anul 2022, compania a înregistrat o creștere semnificativă în numărul tranzacțiilor online, cu o majorare de 27%. De asemenea, valoarea totală a tranzacțiilor a crescut cu 32%. Acest fapt sugerează că interesul pentru cumpărăturile online în timpul Black Friday a fost unul real, iar consumatorii au ales să cumpere mai mult, datorită ofertelor puse la dispoziție de partenerii noștri.

În 10 noiembrie 2023, „minutul de aur” a fost înregistrat în intervalul orar 13:00-14:00. În acest minut, compania a intermediat 280 de tranzacții, iar suma medie cheltuită a atins 425 RON. În aceeași zi, cea mai mare tranzacție a avut o valoare de aproximativ 8,500 euro, efectuată în cadrul unui magazin de articole sportive și ciclism.

Cea mai mare tranzacție înregistrată în perioada 8-18 noiembrie, a fost din domeniul auto pentru un autovehicul. De asemenea, au fost înregistrate tranzacții semnificative pentru materiale educaționale și mobilă specială pentru grădinițe, precum și produse pentru domeniul agriculturii. Aceste valori indică faptul că tot mai multe magazine online, din ce în ce mai diverse, au extins durata promoțiilor lor, oferind o varietate de oferte și reduceri pentru consumatori.

Black Friday 2023 a fost o experiență extraordinară pentru toată echipa noastră. Creșterea semnificativă a tranzacțiilor și a valorii acestora demonstrează că piața de ecommerce este pe o pantă ascendentă. În același timp, putem vedea sectoare care au cunoscut o creștere formidabilă, ceea ce ne bucură. Comerțul digital românesc devine din ce în ce mai divers, iar asta este un semn clar că ne îndreptăm spre o direcție foarte bună”, spune Horia Grozea, Sales and Business Development Director al companiei Netopia Payments.

În materie de dispozitive folosite pentru cumpărăturile online, se observă o creștere semnificativă în comportamentul românilor de a finaliza procesul de plată folosind smartphone-ul. 75.1% dintre cumpărători au optat pentru această metodă, în creștere față de 2022, când procentul era de 68.5%. În

schimb, 24.4% dintre tranzacții au fost efectuate de pe desktop, iar 0.5% de pe tabletă. Notabil este faptul că 43 de comenzi au fost plasate de pe Smart TV, în creștere față de anul precedent.

În 2023, s-a înregistrat de asemenea o discrepanță semnificativă între femei și bărbați, cu peste 62% din comenzi plasate de către femei, comparativ cu peste 38% plasate de bărbați. În ceea ce privește comportamentul de consum în funcție de regiunile geografice, nu s-au observat diferențe majore. Cele mai multe cumpărături au fost realizate în marile orașe precum București, Cluj-Napoca, Brașov, Ploiești, Timișoara și Iași. Topul țărilor din care s-au făcut achiziții sunt: România, Marea Britanie, Germania, Italia și Austria. De asemenea, grupa de vârstă cu cele mai multe achiziții a fost de 35-44 ani (26.92%), urmată îndeaproape de 25-34 ani (24.71%), 45-54 ani (20.04%), 18-24 ani (14.6%), 55-64 ani (7.73%) și 65+ ani (5.9%).

Cele mai populare categorii de produse și servicii în timpul Black Friday au fost: retailul, cosmeticele, sălile de sport, teatrul, transportul aerian, încălțămintea, turismul, electronicele și magazinele de mobilă. Categoria de încălțăminte a înregistrat cea mai mare creștere, cu aproape 300% în numărul de comenzi și o creștere de aproape 360% în valoarea tranzacțiilor. De asemenea, numărul abonamentelor plătite la săli de sport a crescut cu aproape 50% față de anul precedent, iar valoarea tranzacțiilor pentru produsele din magazine cu specific sportiv au cunoscut o creștere de aproape 320%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite