Nereguli grave la RetuRO, administratorul SGR. Ce amenzi i-a aplicat Garda de Mediu și ANPC

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Garda Națională de Mediu și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor au efectuat anul trecut 3.647 de controale la nivel naţional, ce au vizat implementarea şi funcţionarea Sistemului de Garanţie-Returnare (SGR).

Sistemul de reciclare al RetuRO
RetuRO a fost amendată anul trecut inclusiv din cauza sacilor pe care-i utilizează

UPDATE: RetuRo spune că a tratat cu maximă seriozitate orice sesizare

„Amenda la care face referire articolul dumneavoastră a fost aplicată companiei RetuRO SGR în luna august 2024 pentru nerespectarea prevederilor HG 1074/2021 referitoare la asigurarea și plata colectării ambalajelor SGR de la punctele de colectare, cu o frecvență și într-un mod care să nu perturbe activitatea comercianților, conform contractului. Aceasta a fost aplicată într-un context de lansare a sistemului când aspectele operaționale și logistice erau într-o continuă reglare având în vedere consumul ridicat în sezonul estival. 

Precizăm faptul că am tratat cu maximă seriozitate orice sesizare, problemele identificate fiind remediate în vederea asigurării conformității cu reglementările în vigoare. În plus, RetuRO monitorizează constant și riguros toate procesele interne pentru a preveni apariția unor situații similare în viitor. 

De altfel, ca urmare a eforturilor întreprinse de RetuRO pentru optimizarea proceselor sistemului, relația cu retailerii s-a îmbunătățit semnificativ. De exemplu, la acest moment (28 februarie 2025 - n. red.), costul sacilor SGR a fost eliminat integral pentru retaileri, iar frecvența preluărilor sacilor se desfășoară cu o respectare în proporție de 98% a timpilor agreați”.

Știrea inițială:

.......................................................

În urma acestor controale, au fost aplicate 535 de sancţiuni contravenţionale, dintre care 318 de avertismente şi 217 amenzi, în valoare de 2,768 milioane de lei, potrivit raportului de activitate al instituției pe anul trecut.

În urma acţiunilor de inspecţie și control desfășurate de Garda Naţională de Mediu, s-au constatat următoarele deficienţe, care fac și obiectul sesizărilor înregistrate în cadrul instituției:

- termenele de ridicare sunt depășite, nefiind asigurată frecvenţa de preluare a ambalajelor SGR în maniera în care să nu perturbe buna funcţionare a comercianților;

- sesizările formulate de către comercianţi nu primesc răspuns din partea administratorului SGR decât după o foarte mare perioadă de timp sau chiar deloc;

- nepunerea în timp util la dispoziția comercianților care comercializează produse în ambalaje SGR a sacilor și sigiliilor pentru colectarea ambalajelor care fac obiectul SGR", se arată într-un răspuns al Gărzii Naționale de Mediu formulat la solicitarea avocatnet.ro.

Amintim că, în vara anului trecut, reporterii „Adevărul” au vorbit cu mai mulți comercianți care s-au plâns de gravele probleme pe care le întâmpină în relația cu RetuRO

„Sunt măgari. Nu știu dacă o să-mi scot vreodată pârleala cu sacii

Timpi de așteptare de zeci de minute, aparatura care se blochează frecvent, uneori și de trei ori în 5 minute, angajați obosiți și infrastructură neadecvată, plus costuri greu de suportat pentru micii comercianți sunt doar câteva dintre problemele ușor de observat.

Da, avem contract pentru sistemul SGR. Dar vin să ia sacii doar la comanda făcută pe site, că altfel n-ai cum să dai de ei”, a declarat un mic comerciant dintr-un sat din apropierea Bucureștiului pentru „Adevărul”.

Sunt măgari. Eu nu știu dacă o să-mi scot vreodată pârleala cu afacerea ăstora. Eu am plătit 175 de lei, că mi-au cerut 85 de lei pe 30 de saci pentru ciob (sticle din sticlă - n. red.) și încă 56 de lei pe 30 de saci pentru plastic. Plus sigiliile. 175 de lei pe lună, că nu îți dă voie să faci o comandă mai mică de 30 de saci. Nici băieții ăia (angajații care au venit să îi facă instructajul privind comanda de consumabile pe care trebuie să o facă – n.red.) nu știu de capul lor. Mie cine-mi dă banii pe saci”, a declarat micul comerciant pentru „Adevărul”.

Omul s-a plâns că a încheiat contractul de frica amenzilor, dar nici aplicația de pe telefon nu funcționează și este nevoit să apeleze la diferite persoane care au laptop să îl lase să dea comanda sau să îi cheme să ia sacii.

Aplicația nu merge de niciun fel pe telefon. Doar pe laptop. Dar nu mă-ndur să dau atâția bani pe un laptop. Mă rog și eu de unul de altul să mă lase să le folosesc laptopul să fac comanda de saci și să-i chem să îi ridice. Au dat amenzi în localitatea vecină, de zeci de milioane (lei vechi – n. red.)... Sistemul ăsta e făcut prost. Câștigă numai ei! Eu nu-mi recuperez nici măcar banii pe saci” a declarat, supărat, micul comerciant.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite