Imagini în premieră cu propunerile de iluminat pentru Podul peste Dunăre, Golden Gate-ul de România VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a lansat pe rețelele de socializare un sondaj pentru Podul peste Dunăre de la Brăila, în care propune trei variante de iluminat arhitectural.

pod  scriosteanu jpg

„Întrucât Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați - Tulcea nu a fost proiectat cu sistem de iluminat arhitectural, ci doar cu sistem de iluminat public care permite desfășurarea circulație rutiere în condiții de siguranță, vrem să realizăm un proiect care să permită și iluminarea arhitecturală a podului”, explică Ionel Scrioșteanu, pe pagina sa de Facebook.

Astfel, publicul este invitat să vizualizeze videoclipul atașat, care conține trei propuneri de iluminat arhitectural și să răspundă în comentarii care este varianta pe care o consideră reprezentativă și potrivită acestui nou simbol al României, astfel încât să fie pus în valoare și în acest fel.

„De asemenea, aș dori să distribuiți cât mai mult, pentru a putea afla cât mai multe păreri și sugestii. (...)Sondajul și propunerile sunt orientative, iar tipul și varianta de iluminat care vor fi realizate, vor parcurge etapele de aprobare și avizare, în așa fel încât să primeze siguranța circulației rutiere a tuturor participanților la trafic. Aștept răspunsurile dumneavoastră în comentarii, mulțumesc!”, a transmis Ionel Scrioșteanu.

Moment istoric. Podul peste Dunăre a fost inaugurat

Podul peste Dunăre de la Brăila a fost inaugurat joi, 6 iulie, și aduce o lungă serie de premiere pentru infrastructura din România. Este cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea din Europa și cea mai înaltă construcție din țară.

Podul peste Dunăre este cea mai scumpă construcție postrevoluționară și este dotat cu centru de monitorizare, senzori și sistem de dezumidificare. Pilonii podului au fost construiți cu ajutorul laserului, iar pentru întinderea cablurilor principale s-a folosit o procedură în premieră în România. Cablurile sunt formate din fire de oțel care împreună au o lungime de 81.000 de km, ceea ce înseamnă că ar putea înconjura Pământul de două ori. Cei patru piloni sunt ai podului dotați cu lifturi și scări de acces pentru mentenanță.  

Podul nu traversează doar fluviul, ci leagă România peste Dunăre

Obiectivul care va face legătura între provinciile istorice Muntenia, Dobrogea și Moldova a fost deja botezat Golden Gate-ul României. Este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră.  

Lungimea totală a podului este de 1974,3 metri, iar înălțimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundației. De asemenea, podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,6 metri pe malul brăilean și de 364,6 metri pe malul tulcean.

Tablierul metalic cântărește 20.860 tone, iar segmentele acestuia au fost made în România, la șantierul naval Brăila, cu tablă de la Combinatul siderurgic Liberty Galați. 

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila FOTO: Ionel Scrioșteanu

Pentru întinderea cablurilor principale, s-a folosit o procedură în premieră pentru România: s-au folosit fire de cablu de cca 5,44 mm, care au format pachete de câte 544 fire, iar toroanele, în număr de 16, au format, ulterior, cablul principal. Au o lungime de 81.000 de km, ceea ce înseamnă că ar putea ce ar putea înconjura Pământul de două ori. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite