Două treimi din angajați vor să-și schimbe locul de muncă în maximum șase luni. Care sunt motivele
0Două treimi din angajații români vor să-și schimbe locul de muncă în maximum șase luni, ceea ce pune o mare presiune pe angajatori, care încearcă să crească beneficiile extrasalariale pentru a-și păstra angajații.

Dorința schimbării provine în cea mai mare parte din motive financiare, conform unui sondaj realizat de platforma de recrutare online Bestjobs.
Circa 48% dintre respondenți intenționează să își schimbe locul de muncă pentru că își doresc un salariu mai bun, 13% dintre ei din lipsa oportunităților de dezvoltare profesională la locul de muncă actual, 13% dintre respondenți din cauza incertitudinilor legate de viitorul companiei, iar 8% dintre aceștia din dorința de a avea un program mai flexibil la job.
Totodată, aproximativ 58% dintre companii își axează strategiile de recrutare din anul 2025 pe retenția angajaților actuali, 45% pe dezvoltarea acestora din punct de vedere profesional, 38% dintre ele urmăresc și extinderea echipelor, iar 25% dintre companii caută să îmbunătățească beneficiilor extrasalariale, iar 25% dintre aceștia se axează să își îmbunătățească reputația de angajator.
Salariul, principalul motor al schimbării locului de muncă
Cea mai frecventă motivație pentru a părăsi un loc de muncă actual este nevoia unui salariu mai competitiv, iar angajații vechi în companii, care sunt la actualul loc de muncă de peste șase ani (42%), sunt tot mai nemulțumiți de stagnare și caută un upgrade profesional și salarial.
Pentru 76% dintre respondenți la sondaj, salariul și beneficiile extrasalariale sunt criteriile principale în evaluarea unei oferte de muncă. Alte aspecte importante includ mediul de lucru (41%), oportunitățile de dezvoltare profesională (36%), echilibrul dintre viața personală și cea profesională (35%) și stabilitatea jobului (32%).
De asemenea, pentru pachetele de beneficii extrasalariale, majoritatea companiilor (63%) nu intenționează să facă modificări în anul 2025, în timp ce 18% plănuiesc să le extindă.
În ceea ce privește salariile, 44% dintre angajatori nu prevăd schimbări, însă 31% intenționează să ofere creșteri salariale. Totuși, 19% iau în calcul măsuri de reducere a costurilor dacă impozitarea va crește, iar doar 6% se pregătesc pentru posibile scăderi salariale.
Miza companiilor: prudență economică și măsuri de stabilitate
Companiile din România își setează strategii atent calibrate pentru anul 2025, iar prioritatea lor principală este menținerea stabilității financiare și păstrarea talentelor existente. Retenția și dezvoltarea profesională a angajaților este principalul obiectiv al departamentelor de resurse umane în acest an.
Circa 63% dintre angajați potrivit sondajului se arată prudenți cu privire la evoluția economiei, doar 19% dintre ei au o perspectivă optimistă, în timp ce 12% dintre aceștia nu știu cum să se raporteze la aceasta și 6% au așteptări pesimiste.
Cu toate acestea, 35% dintre companii au în plan pentru început de 2025 să angajeze până la 10 poziții noi, 45% vizează între 10 și 30 de poziții, iar 20% au planuri mai ambițioase, cu peste 100 de posturi disponibile. Astfel aceste cifre indică o abordare precaută, dar cu o deschidere către extindere acolo unde există oportunități.