Cum încearcă supermarketurile să reducă impactul creșterii TVA la alimente
0Creșterea cotei de TVA la alimente are efecte directe asupra bugetului lunar alocat pentru produsele de bază cumpărate de români, unele supermarketuri anunțând o serie de măsuri menite să reducă acest impact.

UPDATE: Un alt supermarket ia măsuri de compensare a creșterii TVA
Un alt supermarket - Mega Image - a anunțat miercuri că ia măsuri de compensare a creșterii TVA.
Pentru toată luna august, Mega Image anunță că va da înapoi clienților o reducere de 2% la tot coșul de cumpărături pentru a acoperi creșterea de TVA care va fi aplicată la produsele alimentare și nealimentare. Reducerea va fi oferită pe tot parcursul lunii, la fiecare coș de cumpărături, folosind cardul de loialitate Connect.
Reducerea aplicată pentru compensarea majorării TVA completează și se va cumula cu toate reducerile promoționale de prețuri pe care Mega Image le oferă clienților prin campaniile dedicate precum Calitate la prețuri bune zi de zi, Mega Promoția Săptămânii, Weekend-uri pe plus.
_________________________________________________________________________________________________
Știrea inițială
Două dintre cele mai cunoscute lanțuri de retail alimentar din România au anunțat o serie de măsuri de reducere sau compensare a creșterii TVA de la 1 august: campaniile derulate de Lidl și de Carrefour se vor derula pe tot parcursul lunii august, au anunțat retailerii.
Astfel, pentru a proteja puterea de cumpărare a românilor, Lidl România acoperă creșterea cotei de TVA pentru o selecție de articole prin menținerea prețurilor anterioare creșterii TVA-ului. Prețurile accesibile sunt un pilon constant, esențial, al modelului de business Lidl, retailerul având permanent în atenție menținerea celui mai bun preț posibil la raft.
Printre produsele de bază care fac parte din această selecție se numără 1 kg de mălai la prețul fix de 1,99 lei, lapte proaspăt în ambalaj de carton 1 l 1,5% grăsime la prețul 4,39 lei, ulei 1 l în două variante la prețul 6,99 lei și 7,49 lei, cofraj de 10 ouă mărimea M, provenite de la găini crescute în hale la sol, la prețul fix de 9,49 lei, smântână 12% 1 kg la prețul 10,39 lei.
În ceea ce privește Carrefour, retailerul a anunțat că oferă reduceri la produse de bază, echivalente cu de trei ori valoarea TVA-ului pentru produse alimentare și de două ori pentru produsele nealimentare selectate sub formă de cupon.
Reducerea este acordată sub formă de cupon care poate fi utilizat pentru achitarea cumpărăturilor viitoare.
Pentru produsele alimentare, clienții vor avea parte de reduceri de 33%, în timp ce pentru cele nealimentare, reducerea va ajunge la 42%. În prima săptămână a campaniei, între 30 iulie - 5 august, promoțiile vor include produse precum brânza telemea ambalată, anumite branduri de mezeluri, cafea și hrană pentru bebeluși, cu excepția formulelor de lapte.
Amintim că, de la 1 august se scumpesc prețurile la alimente și medicamente, cărora li se va aplica o cotă de TVA de 11% de la 5%, respectiv 9%.