Proprietarul Lidl și Kaufland vrea să cumpere un lanț de supermarketuri românești
0Grupul german Schwarz, care deține Lidl și Kaufland, anunță că intenționează să preia majoritatea acțiunilor lanțului românesc de supermarketuri La Cocoș, tranzacția fiind supusă aprobărilor uzuale ale autorităţilor, inclusiv a Consiliului Concurenţei din România.

„Compania La Cocoş a dezvoltat un model de afaceri impresionant şi are un potenţial de creştere semnificativ. Prin schimbul de cunoştinţe şi experienţă, dorim să învăţăm unii de la alţii şi să ducem împreună mai departe povestea de succes a companiei”, explică Christian Groh, preşedintele consiliului de administraţie al grupului Schwarz Corporate Solutions.
Potrivit aceluiaşi anunţ, companiile din cadrul Grupului Schwarz intenţionează să extindă modelul împreună cu actuala conducere din România. Angajaţii magazinelor vor rămâne în continuare angajaţi în cadrul com-paniei după preluarea planificată.
„Avem şansa de a beneficia de expertiza unui grup comercial de succes la nivel internaţional. Ne bucurăm de o strânsă colaborare în vederea dezvoltării conceptului nostru consacrat şi menţine-rii unei oferte atractive pentru clienţii noştri şi pe viitor”, a declarat Iulian Nica, directorul general al companiei La Cocoş.
Potrivit sursei citate, Grupul Schwarz ar urma preia un pachet de 70% din acţiunile La Cocoş şi, împreună cu fondatorul Iulian Nica - care va păstra 30% din acţiuni şi va rămâne la conducerea companiei împreună cu echipa - să formeze un parteneriat strategic pentru extinderea conceptului de magazin autentic românesc, atât în România, cât şi în Europa.
Fondat în 2014 la Ploiești de antreprenorul Iulian Nica, La Cocoș este cunoscut pentru politica prețurilor mici și pentru faptul că a introdus conceptul cu trei niveluri de preț, în funcție de cantitatea achiziționată.
Până în decembrie 2024, rețeaua a funcționat ca o afacere de familie.
Din decembrie 2024, compania a atras în acționariat un consorțiu format din Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și fondurile de investiții Morphosis Capital și CEECAT Capital, care au preluat un pachet de 56% din acțiuni. Deși majoritari, investitorii i-au oferit antreprenorului Iulian Nica — rămas cu 44% din acțiuni — drepturi depline de conducere. Infuzia de capital adusa de catre investitori are ca obiectiv deschiderea a 12 noi magazine și atingerea pragului de 1 miliard de euro în vânzări în următorii cinci ani.
În prezent, La Cocoș operează patru magazine: două în Ploiești, unul în București și unul în Brașov, potrivit Economedia.
La Cocoș a anunțat recent că va deschide un nou magazin în centrul comercial Supernova Pitești, după ce Carrefour a anunțat că va închide acest spațiu, a doua închidere recentă a grupului francez după supermarketul din Sun Plaza din sudul Capitalei. Deschiderea oficială a magazinului La Cocoș în Supernova Pitești este așteptată la sfârșitul verii, cel târziu până pe 15 septembrie 2025. Data exactă și ofertele speciale de lansare vor fi anunțate în perioada următoare.
La Cocoş a încheiat anul 2024 cu afaceri de 1,18 miliarde lei, cu 20,7% mai mari decât în anul anterior și a devenit primul retailer român care a depăşit pragul de un miliard de lei cifră de afaceri.