Constructorul Autostrăzii Moldovei, amendat cu 10.000 de lei pentru nereguli la podul peste râul Buzău. Situaţia a fost remediată

0
Publicat:

Constructorul UMB a primit o amendă de 10.000 de lei din partea ISC pentru nereguli la podul de pe Autostrada Moldovei peste râul Buzău. Inspectorii au constatat probleme privind turnarea plăcii de suprabetonare, iar situaţia a fost deja remediată.

Autostrada A7, cel mai mare proiect prin PNRR. FOTO: Facebook
Autostrada A7, cel mai mare proiect prin PNRR. FOTO: Facebook

Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) a aplicat o amendă constructorului UMB, responsabil de lucrările la podul peste râul Buzău pe șantierul Autostrăzii Moldovei (A7), după ce inspectorii au descoperit abateri în procedurile de execuție, notează Economedia.

Potrivit ISC, controlul a avut loc în perioada 3-18 martie 2025, în prezența asocierii de firme care lucrează pe șantier, formată din SA&PE Construct, Spedition UMB și Tehnostrade. În urma verificărilor, s-a constatat că, în timpul lucrărilor de la pod, constructorul a turnat betonul necesar realizării plăcii de suprabetonare fără să obțină în prealabil autorizarea fazei determinante de la ISC și de la consultantul proiectului, așa cum prevede legislația în vigoare.

„Ca urmare a controlului efectuat în perioada 03.03 - 18.03.2025, în prezența executantului format din Asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL, s-a constatat că, la execuția podului a fost turnat betonul pentru realizarea plăcii de suprabetonare fără autorizarea fazei determinante de către ISC și consultant. Pentru neconvocarea la faza determinantă a reprezentanților ISC, executantul a fost sancționat contravențional cu amendă în valoare de 10.000 lei”, a transmis ISC potrivit aceleiaşi surse.

Expertiză pentru grosimea plăcii

În plus, măsurătorile realizate pe teren au indicat probleme legate de grosimea plăcii de suprabetonare turnate pe podul aflat pe traseul A7, ceea ce a determinat ISC să solicite realizarea unei expertize tehnice de către un expert atestat.

Conform concluziilor acestei expertize, din punct de vedere al solicitărilor la Starea limită de serviciu, inclusiv eforturi unitare echivalente, nu au fost depășite limitele admisibile, însă la Starea limită ultimă, în zona imediat după începutul vutei, au fost constatate depășiri ale capacității portante cuprinse între 7% și 17%.

Pentru remedierea situației, expertul a propus instalarea unor plăci metalice (tole) la intradosul tălpii superioare și inferioare, măsuri care au fost implementate ulterior pe șantier, fiind monitorizate și verificate de responsabilii de proiect. Ulterior, s-au încheiat procese-verbale de recepție care au confirmat aplicarea corectă a acestor măsuri.

Autostrada Moldovei A7, una dintre cele mai așteptate infrastructuri rutiere din România, urmează să aibă o lungime totală de 427 de kilometri, de la Dumbrava până la Siret, fiind finanţată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), trebuie finalizată până în anul 2026 pentru ca România să poată păstra finanțarea europeană.

În total, Autostrada A7 include 13 loturi aflate în lucru, fiind cel mai mare proiect de infrastructură rutieră finanțat prin PNRR.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite