Ce spune Grindeanu după reacțiile negative privind restricțiile de pe Valea Oltului: ”Mă interesează să fac autostrăzi”

0
Publicat:

Circulaţia pe Valea Oltului va fi închisă între 8 iulie-9 august, pe perioada zilei, pentru lucrări la autostrada Sibiu – Piteşti. Aflat în vizită în Argeș, pe tronsoanele 4 și 5 ale autostrăzii Sibiu-Pitești, ministrul Sorin Grindeanu nu a dat înapoi, deși măsură a fost criticată dur.

Sorin Grindeanu, pe șantierul autostrăzii Sibiu-Pitești FOTO Ministerul Transporturilor
Sorin Grindeanu, pe șantierul autostrăzii Sibiu-Pitești FOTO Ministerul Transporturilor

”Știu că e an electoral și știu că poate 90% dintre oamenii politici ar fi amânat anumite lucruri ce duc la un disconfort, precum închiderea temporară a traficului pe Valea Oltului. Însă autostrăzile nu au culoare politică. Și atât timp cât soluția este de a restricționa pe o perioadă de o lună traficul, eu nu ezit, chiar dacă e an electoral. Sunt mai importante autostrăzile decât alegerile. Îmi asum acest lucru. Pe mine mă interesează să fac autostrăzi în România”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Închiderea temporară a traficului pe Valea Oltului a stârnit deja reacții negative.

„Închiderea DN7 pe Valea Oltului: pregătiți calea ferată pentru trafic local!Ministrul Grindeanu ne-a anunțat azi că închiderea DN7 între Boița și Brezoi este <singura soluție>. Fals. Este soluția la îndemâna birocratului CNAIR indolent și a antreprenorului general turc care e doar cu Mapa, nu și cu sapa”, au transmis reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură, pe Facebook.

Conform sursei citate, soluția decentă într-o țară normală ar fi fost devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod (temporar) și folosirea infrastructurii existente.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a fost însoțit pe parcursul vizitei de Ion Mînzînă, președintele Consiliului Județean Argeș și de Cristian Pistol – directorul CNAIR.

”Sunt extrem de mulțumit de ritmul lucrărilor la tronsonul Tigveni-Curtea de Argeș, unde s-a ajuns la peste 43% ca procent. În cele două tuneluri s-a trecut deja de 50% ca stadiu al lucrărilor. Pe celălalt tronson din Argeș, tronsonul 5 Curtea de Argeș-Pitești, în lungime de 30,35 kilometri, s-a așternut asfaltul pe mai bine de 90% din traseu. Termenul pentru finalizarea lucrărilor la tronsonul 5 este 2025. Vom încerca să decalăm termenul de finalizare, să fie mai devreme. Este posibil să deschidem și porțiuni din acest tronson”, a adăugat Sorin Grindeanu.

Pe cei 9,86 kilometri ai tronsonului Tigveni-Curtea de Argeș din viitoarea autostradă Sibiu-Pitești, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la peste 43%, în timp ce pe tronsonul 5, stadiul lucrărilor a depășit deja 70%.

500 de muncitori și 200 de utilaje lucrează pe șantierul tronsonului 4 Tigveni-Curtea de Argeș. Cea mai complexă lucrare de pe acest sector de autostradă este tunelul Momaia (1,3 kilometri), format din două galerii, la care s-au forat, până în prezent, 760,5 metri pe calea 1 și 651,2 metri pe calea 2.

După finalizarea lucrărilor pe toate cele 4 secțiuni aflate acum în execuție, cel mai târziu în 2028 (cele două secțiuni montane), autostrada Sibiu – Pitești va avea 122 kilometri.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite