Boeing va detalia îmbunătățirile privind calitatea și instruirea în cadrul reuniunii FAA

0
Publicat:

Directorul general demisionar al Boeing, Dave Calhoun, și alți oficiali de rang înalt ai companiei vor detalia joi, în cadrul unor întâlniri cu autoritățile de reglementare din domeniul aviației din SUA, calitatea, formarea și alte îmbunătățiri ale constructorului de avioane, potrivit unor surse care au cunoștință despre acest subiect, transmite Reuters.

avion Boeing 737 MAX
Boeing va detalia îmbunătățirile privind calitatea și instruirea în cadrul reuniunii FAA

La sfârșitul lunii februarie, șeful Administrației Federale a Aviației, Mike Whitaker, a dat Boeing 90 de zile pentru a dezvolta un plan cuprinzător pentru a aborda „problemele sistemice de control al calității” și a interzis constructorului de avioane să extindă producția 737 MAX după ce un panou de ușă a explodat în timpul unui zbor din 5 ianuarie pe un nou Alaska Airlines 737 MAX 9.

Whitaker va auzi direct de la directorii Boeing despre eforturile de calitate în timpul unei întâlniri programate de trei ore la sediul FAA din Washington, care ar putea dura mai mult, potrivit surselor.

Aceasta va fi a doua întâlnire de profil înalt a lui Calhoun cu Whitaker în acest an, în condițiile în care Boeing încearcă să obțină ridicarea limitelor costisitoare de producție de către FAA, după ce îngrijorările tot mai mari legate de calitate au obligat autoritatea de reglementare să încetinească programul de producție 737, care crește rapid.

Boeing a confirmat că o întâlnire va avea loc joi, dar a refuzat să ofere mai multe detalii. FAA a declarat că Whitaker va participa la o întâlnire cu Boeing.

Calhoun urmează să părăsească compania până la sfârșitul anului, ca parte a unei remanieri mai ample a conducerii anunțate în urma incidentului de la Alaska Airlines, dar Boeing nu a numit încă un înlocuitor.

La întâlnire urmează să participe și alți lideri de rang înalt ai Boeing, inclusiv Stephanie Pope, noua șefă a Boeing Commercial Airplanes, precum și șefa departamentului de calitate al Boeing, Elizabeth Lund, și Mike Fleming, vicepreședinte senior și director general al Boeing pentru programe de avioane, au precizat sursele.

Boeing a declarat în această lună că a adăugat noi materiale de instruire pentru rolurile de producție și calitate, cu o medie de aproximativ 20-50 de ore de instruire în plus pentru fiecare angajat, în timp ce peste 7.000 de noi unelte și echipamente au fost furnizate pentru lucrul la avioanele comerciale.

Anticipăm că FAA își va lua tot timpul necesar pentru a revizui acest plan și pentru a ne trage la răspundere”, a declarat Calhoun în cadrul reuniunii anuale a Boeing din 17 mai. „Acesta este mai mult un început decât un sfârșit”.

Whitaker, care intenționează să țină o conferință de presă după întâlnire, a declarat săptămâna trecută că Boeing se confruntă cu un „drum lung” pentru a rezolva problemele de siguranță. El a adăugat că planul de 90 de zile „nu este sfârșitul procesului. Este începutul și va fi un drum lung pentru ca Boeing să revină acolo unde trebuie să facă avioane sigure”.

În prezent, Boeing produce semnificativ mai puțin decât cele 38 de 737 MAX pe lună permise de directiva FAA. 

O întâlnire din februarie între directorii Boeing și Whitaker a durat aproximativ șapte ore.

Boeing se confruntă cu o investigație penală separată în legătură cu urgența din aer a avionului MAX 9. Departamentul de Justiție a declarat luna aceasta că Boeing și-a încălcat obligațiile asumate în cadrul unui acord din 2021 care protejează producătorul de avioane de urmărirea penală în cazul accidentelor fatale ale 737 MAX.

Boeing a negat că a încălcat acordul. Departamentul de Justiție a cerut Boeing să răspundă până la 13 iunie și intenționează să decidă dacă va urmări în justiție Boeing până la 7 iulie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite