Biden restricționează software-urile de pe mașinile chinezești din SUA: ar putea prelua controlul

0
Publicat:

Departamentul de Comerț al SUA a propus luni interzicerea software-ului și hardware-ului chinezesc de pe vehiculele care circulă pe drumurile americane din cauza problemelor de securitate națională - o mișcare care ar împiedica efectiv intrarea pe piața americană a aproape tuturor mașinilor chineze.

Mașină chinezească BYD
Mașinile chinezești nu vor mai putea circula în SUA din cauza restricțiilor impuse

Reglementarea planificată, raportată de Reuters, ar forța, de asemenea, americani și alți producători auto mari în următorii ani să elimine software-ul și hardware-ul chinezesc cheie din vehiculele din Statele Unite.

Administrația Biden și-a exprimat îngrijorări serioase cu privire la colectarea de date de către companiile chineze despre șoferii americani și infrastructura prin intermediul vehiculelor, precum și cu privire la potențiala manipulare străină a vehiculelor conectate la internet și la sistemele de navigație. Casa Albă a ordonat o anchetă asupra potențialelor pericole în februarie.

Interdicțiile ar împiedica testarea mașinilor cu conducere autonomă pe drumurile din SUA de către producătorii auto chinezi și ar extinde software-ul și hardware-ul vehiculelor produse de alți adversari străini americani, inclusiv Rusia.

„Când adversarii străini construiesc software pentru a face un vehicul, ceea ce înseamnă că poate fi folosit pentru supraveghere, poate fi controlat de la distanță, ceea ce amenință confidențialitatea și siguranța americanilor pe drum”, a declarat secretarul pentru Comerț, Gina Raimondo, într-un briefing.

„Într-o situație extremă, un adversar străin ar putea închide sau ar putea prelua controlul asupra tuturor vehiculelor sale care operează în Statele Unite, toate provocând accidente, blocând drumurile.”, a adăugat Raimondo.

Mișcarea reprezintă o escaladare semnificativă a restricțiilor în vigoare ale Statelor Unite asupra vehiculelor, software-ului și componentelor chinezești. La începutul acestei luni, administrația Biden a blocat majorări abrupte ale tarifelor la importurile din China, inclusiv o taxă de 100% la vehiculele electrice, precum și noi creșteri ale bateriilor EV și mineralelor cheie.

Aproape toate mașinile chinezești sunt conectate la internet

Există relativ puține mașini de fabricație chinezească sau camioane ușoare importate în Statele Unite. Dar Raimondo a spus că departamentul acționează „înainte ca furnizorii, producătorii auto și componentele auto legate de China sau Rusia să devină obișnuite și răspândite în sectorul auto din SUA... Nu vom aștepta până când drumurile noastre se vor umple de mașini și riscul este extrem de semnificativ înainte de a acționa.

Aproape toate mașinile și camioanele mai noi sunt considerate „conectate” cu hardware-ul de rețea de bord care permite accesul la internet, permițându-le să partajeze date cu dispozitive atât din interiorul, cât și din exteriorul vehiculului.

Un înalt oficial al administrației a confirmat că propunerea va interzice efectiv toate mașinile și camioanele chineze ușoare existente de pe piața americană, dar a adăugat că va permite producătorilor auto chinezi să caute „autorizații specifice” pentru scutiri.

Statele Unite au ample dovezi că China prepoziționează malware în infrastructura critică americană , a declarat consilierul pentru securitate națională a Casei Albe, Jake Sullivan, pentru aceeași informare.

Cu potențiale milioane de vehicule pe drum, fiecare cu o durată de viață de 10 până la 15 ani, riscul de perturbare și sabotaj crește dramatic”, a spus Sullivan.

China a criticat măsurile

Ambasada Chinei la Washington a criticat luna trecută acțiunile planificate pentru limitarea exporturilor de vehicule chineze către Statele Unite: „China îndeamnă SUA să respecte cu seriozitate principiile pieței și regulile comerciale internaționale și să creeze condiții echitabile pentru companiile din toate țările. China va să-și apere cu fermitate drepturile și interesele legale.”

Propunerea solicită ca interdicțiile software să fie efective în anul model 2027, în timp ce interdicția hardware ar intra în vigoare în anul model 2030 sau ianuarie 2029.

Departamentul de Comerț acordă publicului 30 de zile pentru a comenta propunerea și speră să o finalizeze până pe 20 ianuarie. Regulile s-ar aplica tuturor vehiculelor rutiere, dar exclud vehiculele agricole sau miniere care nu sunt utilizate pe drumurile publice.

Alliance For Automotive Innovation, un grup care reprezintă mari producători de automobile, inclusiv General Motors (GM.N), deschide o filă nouă, Toyota (7203.T), deschide o filă nouă, Volkswagen (VOWG_p.DE), deschide o filă nouăși Hyundai (005380.KS), deschide o filă nouă, a avertizat că schimbarea hardware și software ar dura timp.

Grupul a remarcat că hardware-ul și software-ul vehiculelor conectate sunt dezvoltate în întreaga lume, inclusiv în China, dar nu a putut detalia în ce măsură componentele fabricate chinezi sunt predominante în modelele din SUA.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite