Dedeman donează 127.000 de euro pentru „Cuminţenie“, adică un sfert din cât s-a strâns până acum. Profitul anual al firmei este de 126,6 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dedeman, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de bricolaj, se implică în campania de susţinere a subscripţiei naţionale pentru achiziţia operei lui Constantin Brâncuşi, „Cuminţenia Pământului“, şi donează 127.000 de euro, aceasta fiind cea mai mare contribuţie financiară din mediul privat anunţată până acum.

Campania de donaţii a început la jumătatea lunii aprilie şi se va încheia la sfârşitul lunii septembrie. Până acum, subscripţia publică a reuşit să adune puţin peste 560.000 de euro, prin intermediul tuturor canalelor puse la dispoziţie (site-ul campaniei, brancusiealmeu.ro, prin intermediul eMag.ro, prin transfer bancar în conturile Ministerului Culturii, şi prin SMS).

“Zilnic ne mândrim că suntem o companie românească şi zilnic găsim în jurul nostru motive să fim mândri că suntem români. Unul dintre aceste motive este patrimoniul cultural care ne aduce recunoaştere internaţională. Ar fi minunat dacă numărul companiilor româneşti care se alătură acestei cauze ar creşte, astfel încât pe 30 septembrie să putem spune cu toţii că «Brâncuşi e al meu»”, a declarat preşedintele Dedeman, Dragoş Pavăl.

Cu peste 8.500 de angajaţi, Dedeman este al doilea cel mai mare angajator din România dintre companiile cu capital 100% autohton, după RCS-RDS.

Pe lângă cele cinci milioane de euro, sumă alocată deja de Guvern, statul mai are nevoie ca şase milioane de euro pentru achiziţia operei lui Constantin Brâncuşi.

La ora actuală, „Cuminţenia Pământului” poate fi văzută la Muzeul Băncii Naţionale a României, de luni până vineri, între orele 10.00 – 18.00, cu ajutorul unei programări prealabile. Intrarea este gratuită, iar vizitatorii muzeului beneficiază de un tur ghidat.

Pe lângă Dedeman, printre companiile care şi-au anunţat implicarea în susţinerea campaniei de susţinere a subscripţiei naţionale pentru achiziţia operei lui Constantin Brâncuşi „Cuminţenia Pământului” se numără BRD, Uber, Enel, McDonald's, Banca Transilvania, OMNIASIG, eMAG, UniCredit Bank România, Coresi, New Folder, Unlock, Media Trust, Telekom, Dexter Print, Humanitas şi Cărtureşti.

Printre personalităţile care şi-au arătat deja sprijinul pentru campania de subscripţie publică se regăsesc  Adrian Ghenie, Doina Lemny, Nadia Comăneci, Ilie Năstase, Mircea Cărtărescu, Dan Perjovschi, Mircea Cantor, Alexandru Tomescu, Vlad Alexandrescu, Tudor Giurgiu, François Saint-Paul - ambasadorul Franţei, Răzvan Burleanu, Oana Manea, Alexandru Dedu şi Cosmin Alexandru. De asemenea, în spoturile publicitare îşi declară susţinerea Maia Morgenstern, Oana Pellea, Victor Rebengiuc, Andrei Pleşu, Iuliana Tudor, Melania Medeleanu, Irina Păcurariu, Dragoş Bucurenci, Părintele Constantin Necula, Mariana Lungu, Dan Amariei, Matei Oprina, Cristiana Mongol Stancu, Iv cel Naiv, Virgil Stănescu, Alexandru Tomescu, Cristina Cioran, Gheorghe Hagi, Virgil Ianţu, Dora Dumitrescu şi Ilie Năstase.

”Cuminţenia Pământului” a fost realizată de Constantin Brâncuşi în 1907 şi aparţine patrimoniului cultural naţional, în categoria Tezaur. În prezent, ”Cuminţenia Pământului” este în proprietatea moştenitorilor arhitectului Gheorghe Romaşcu, care a cumpărat opera de artă de la Constantin Brâncuşi în anul 1911.

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite