Mirosul unei decizii greşite

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

După Nicole Kidman, Audrey Tautou, Carol Bouquet, Catherine Deneuve... Brad Pitt este noua imagine - de altfel, prima masculină - a parfumului Chanel no.5.

Lansat în 1921, Chanel no. 5 este nu doar cel mai cunoscut, dar şi cel mai bine vândut parfum din lume. De aici şi surpriza alegerii lui Pitt în rol de „ambasador".

Cu un an în urmă, când casa Chanel făcea public anunţul, acesta nu a fost însoţit de nicio argumentaţie: de ce un bărbat în locul unei femei pentru un parfum feminin, de ce Pitt în locul unui actor francez pentru un parfum franţuzesc. Ştiu, Vincent Cassel, Benjamin Millepied şi Olivier Martinez sunt luaţi de Yves Saint Laurent, dar cinematografia franceză mai are şi alţii!

Decizia a fost cu atât mai surprinzătoare cu cât este lucru ştiut că imaginea unui bărbat este evaluată ca ineficientă în campaniile publicitare şi în vânzările de parfumuri pentru femei. Un articol din „NY Times” scria că până de curând  celebrităţile - actori, atleţi - care se asociau imaginii unui produs de îngrijire sau înfrumuseţare erau „acuzaţi" de lipsă de masculinitate. Nu în ultimul rand, alegerea lui Brad Pitt este cel puţin contrariantă, pentru că Angelina a fost, până de curând, imaginea colecţiei Monograme Louis Vuitton, iar Chanel şi Louis Vuitton sunt marii competitori din industria modei de lux. Sau poate că nu există niciun conflict de interese?

Deseori, misiunea de a fi imaginea unui parfum include şi purtarea vestimentaţiei semnate de respectivul brand, în anumite contexte publice. Charlize Theron, de exemplu, care este imaginea parfumului Dior J'Adore, apare frecvent pe covorul roşu îmbrăcată în Dior. Liv Tyler, fosta imagine Givenchy (a fost înlocuită de curând de Amanda Seyfried), purta frecvent rochii semnate Ricardo Tisci. Kristen Stewart, care s-a declarat deseori ca fiind apropiată de Nicolas Ghesquiere şi admiratoare-colecţionară a creaţiilor lui, a fost aleasă pentru Balenciaga Florabotanica.

Cât despre Pitt & Co, el nu va purta, în niciun caz, un sacou din tweed boucle, punctul forte al casei Chanel, iar Angelina preferă Atelier Versace, Dolce&Gabbana şi Saint Laurent.

În fine, oricât de bizară alegerea lui Pitt, în mod cert urmează tendinţa generală a campaniilor publicitare din ultima perioadă. Şi în mod clar nu a fost dictată de plictiseală sau hazard: prestaţia lui este dezastruoasă, preţioasă, penibilă, criticată şi parodiată, iar semnătura lui stă pe un contract de şapte milioane de dolari.
 

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite