Cât cheltuie tinerii pe cadourile de Sărbători

0
Publicat:

Tinerii din generația Z își cresc bugetele pentru cumpărături de sărbători, apelează la AI și revigorează tradițiile mall-urilor pe fondul stresului financiar.

Tinerii cheltuie mai mult de Sărbători, deși se tem de datorii. Foto Pixabay

O nouă cercetare a consumatorilor de la Harris Poll arată că tinerii caută să cheltuiască mai mult decât oricând pentru cadouri de sărbători, iar Gen Z conduce topul consumului, potrivit unui sondaj realizat la începutul lunii noiembrie, la care au participat 2.095 de adulți din SUA, scrie WWD.

Cercetătorii companiei au spus că, în ciuda anxietății financiare, generația Z „conduce cheltuielile de vacanță cu achiziții estimate de 1.638 USD – mai mult decât dublu față de media Boomer de 681 USD”, spun autorii raportului, adăugând că cheltuielile așteptate „vin cu un cost psihologic, deoarece o parte semnificativă a generației Z raportează anxietate legată de datorii legate de vacanță (60 la sută).”

Libby Rodney, director de strategie și futurist la The Harris Poll, a declarat: „Este hotărârea generației Z de a crea experiențe de vacanță semnificative, în ciuda presiunilor financiare. Dorința lor de a cheltui mai mult decât alte generații reflectă atât investiția lor emoțională în oferirea de cadouri, cât și tensiunea financiară pe care o poate crea.”

Rezultatele reflectă alte sondaje recente despre generația Z.

Alte informații culese din sondaj au arătat că Generația Z și Millennials apelează la tehnologii precum AI generativă pentru a face sarcini precum cumpărăturile mai lipsite de stres.

Generațiile mai tinere adoptă inteligența artificială pentru a naviga în sarcinile de vacanță, de la planificarea meselor până la crearea de bugete personalizate”, au spus autorii raportului. „Aproape 69% dintre generația Z și Millennials au încredere în inteligența artificială pentru a-i ajuta să găsească oferte mai bune, iar 57% l-ar folosi chiar pentru a crea cărți de vacanță.”, au adăugat aceștia.

Cardurile de vacanță ar trebui semnate personal

Cu toate acestea, Sondajul Harris a constatat că 81% dintre respondenți au spus că consideră că cardurile de vacanță trebuie semnate personal. „În ciuda acestui fapt, AI rămâne un instrument practic pentru 56% dintre americani care doresc să poată găsi oferte pentru cadouri în acest sezon”, se arată în raport.

Rodney a spus că adoptarea AI în cumpărăturile de sărbători semnalează o schimbare semnificativă a comportamentului consumatorilor. „În vreme ce 69% dintre tinerii consumatori adoptă inteligența artificială pentru găsirea de oferte, vedem că tehnologia este integrată în tradițiile sărbătorilor în moduri care îmbunătățesc, mai degrabă decât înlocuiesc experiența umană”, a spus Rodney.

Preferă mall-urile

Sondajul Harris a dezvăluit, de asemenea, importanța magazinelor fizice pentru experiența de cumpărături – în special în rândul consumatorilor mai tineri. Sondajul a arătat că 68% dintre generația Z și Millennials consideră cumpărăturile din mall o tradiție prețuită. „În acest sezon de sărbători, 40 la sută aleg în mod special mall-urile ca destinație de vânătoare de cadouri, 65 la sută raportând că cumpărăturile din mall le reduc de fapt stresul legat de vacanță și economisesc timp”, se arată în raport.

Elementul uman joacă un rol crucial, deoarece 73% dintre tinerii cumpărători spun că interacțiunile cu personalul magazinului le îmbunătățesc experiența de cumpărături.”

Pentru Millennials, dragostea pentru mall-uri se bazează pe un sentiment profund. Sondajul a arătat că 84% dintre Millennials îmbrățișează „atmosfera festivă și farmecul nostalgic al acestor spații comerciale”.

Ceea ce este deosebit de izbitor în ceea ce privește descoperirile noastre este că 65% dintre tinerii cumpărători consideră că cumpărăturile din mall le reduc stresul de sărbători”, a spus Rodney. „Acest lucru sugerează că, în ciuda nativității lor digitale, Generația Z și Millennials tânjesc la natura structurată, experiențială a spațiilor fizice de vânzare cu amănuntul”, a adăugat el.

Rezultatele unui sondaj recent efectuat de Placer.ai și WWD subliniază importanța magazinelor fizice în prezent. Sondajul a arătat că 79% dintre respondenți au spus că au mai multe șanse să interacționeze cu o marcă după ce au vizitat un magazin fizic, în timp ce 70% au spus că au văzut de obicei produsul pe care îl cumpără online înainte de a merge la magazin. Și 67 la sută dintre cumpărătorii chestionați au spus că au șanse mai mari să cumpere un produs online, după ce l-au încercat sau l-au văzut într-un magazin fizic.