Europarlamentare 2014. Cum se văd alegerile pe reţelele sociale: de la selfie-uri şi hashtaguri la îndemnuri la boicot

0
Publicat:
Ultima actualizare:
#EP2014 a fost hashtagul oficial al alegerilor europarlamentare FOTO Adevărul

Alegerile europarlamentare au acaparat reţelele sociale, duminică. Pe Facebook, Twitter şi Instagram, tinerii s-au lăudat cu faptul că au votat sau şi-au exprimat frustrările faţă de aceste alegeri.

Majoritatea reacţiilor de pe Facebook au fost pozitive. Tinerii care şi-au exercitat dreptul de la votat la alegerile europarlamentare 2014 au ţinut să îşi anunţe prietenii folosindu-se de cea mai mare reţea socială. 

Pentru asta, ei s-au folosit fie de opţiunea pusă la dispoziţie special de către Facebook, fie de hashtaguri speciale, sau de selfie-uri în faţa secţiilor de vot. 

Astfel, la accesarea hashtagului #amvotat găsim o mulţime de comentarii şi fotografii în care tinerii îşi încurajează prietenii să meargă la vot. 

Selfie-urile de după vot au fost nelipsite.

Şi pozele cu buletinele ştampilate au fost la ordinea zilei, şi pe Facebook şi pe Instagram. 

Unele persoane chiar şi-au creat ”evenimente” pentru a marca faptul că şi-au exercitat dreptul la vot. 

Au existat şi cei care au îndemnat la boicotarea alegerilor europarlamentare, fotografiind buletine de vot anulate.

Pe Twitter, despre alegerile europarlamentare din 2014 s-a vorbit cu ajutorul hashtagului #ep2014. Ne-a sărit imediat în ochi postarea lui Martin Schulz, candidat la preşedinţia Parlamentului European. 

 

Şi politicienii români au apelat la reţelele sociale în încercarea de a-i scoate pe oameni la vot. Ei au publicat fotografii şi mesaje pentru electorat. 

[<a href="//storify.com/vladandriescu3/alegeri-europarlamentare-2014-2016" target="_blank">View the story "Alegeri europarlamentare 2014" on Storify</a>]