Studiul magazinelor online: România are internet foarte bun, dar prost folosit

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Internetul în Europa e mai prost, dar magazinele mai bine optimizate.
Internetul în Europa e mai prost, dar magazinele mai bine optimizate.

O analiză recentă a peste 500 de magazine online din România arată că viteza de încărcare a site-urilor acestora este sub media din Europa.

Agenţia de marketing online Today's a realizat o analiză a 556 de magazine online din România pentru a vedea câte oferă platforme optimizate pentru dispozitive mobile şi care este timpul mediu de încărcare a paginilor web. În analiza sa, agenţia a folosit trei parametri contorizaţi prin instrumentele de analiză Page Speed Insights (oferă o notă magazinului în funcţie de optimizarea pentru dispozitivele de pe care e accesat), Mobile Test Tool (analizează dacă magazinul online este sau nu mobile friendly), ambele dezvoltate de Google, şi Pingdom (analizează timpul de încărcare a site-urilor).

Analiza arată că viteza medie de încărcare a site-urilor magazinelor analizate este de 8,4 secunde. Totuşi, cele mai mari şi mai cunoscute magazine online din România au o viteză medie de încărcare între 3 şi 6,5 secunde, iar recomandarea Google este ca platforma online a unui magazin să se încarce în maximum două secunde. Din magazinele româneşti analizate, doar 13,12% se încarcă în mai puţin de 2,5 secunde, în vreme ce viteza medie europeană de încărcare a magazinelor online este de 4 - 5 secunde. România ajunge astfel sub media din Europa. Spre comparaţie, site-ul amazon.com - cel mai mare magazin online din Statele Unite ale Americii - se încarcă în 2,16 secunde.

Timpul scurt de încărcare - un impact major asupra unui business online

Today's susţine că o optimizare a vitezei de încărcare sub pragul de 4 secunde poate duce chiar şi la o dublare a ratei de conversie a unui magazin online. Internetul aşa cum îl ştim sub forma world wide web a ajuns să migreze tot mai mult spre dispozitive mobile şi să fie accesat de pe computere foarte bune, astfel că la nivel hardware nu mai este o problemă.

Optimizarea a devenit o problemă atât de mare, încât specialişti internaţionali în online marketing şi magazine cu sute de milioane de clienţi, cum este cazul Amazon, au derulat numeroase studii în ultimii ani. Au observat astfel o legătură strânsă între creşterea vânzărilor online şi scăderea timpului de încărcare a unei pagini. Amazon, de exemplu, a descoperit că o întârziere a încărcării şi cu 100 de milisecunde duce la o scădere a vânzărilor cu 1%. Iar Google şi Microsoft pentru motorul de căutare Bing au observat că veniturile din publicitate scad cu 4,3% pentru fiecare două secunde întârziere.

Comerţul online din România, pe mobil

Analiza mai arată un aspect interesant şi atrage atenţia că 38% din magazinele online observate nu sunt mobile responsive. Această lipsă devine o problemă tot mai mare, deoarece la nivel global sunt mai mulţi utilizatori de internet pe mobil decât cei de pe desktop.

Cifrele Today’s arată că între 20 şi 30% din clienţi vin de pe mobile, iar dacă site-urile nu oferă o experienţă de utilizare bună, impactul este foarte mare şi se pierd potenţiali clienţi. Folosind instrumentul Mobile Test Tool oferit de Google, nota medie primită de site-uri pentru optimizarea pentru mobil este de 56/100, pe când pentru desktop este de 65/100. Comparativ, magazinele online de top din România au un scor de aproximativ 45/100 şi 65/100 pe desktop.

Lista sfaturilor Today’s pentru sporirea vitezei de încărcare şi pentru eficientizarea navigării de pe mobile începe cu optimizarea imaginilor, deoarece în peste 80% din cazuri viteza scăzută de încărcare este din cauza imaginilor prea mari. Magazinele online trebuie să furnizeze imaginile la o calitate bună, dar în acelaşi timp să nu îngreuneze încărcarea, suprasolicitând serverul.

Apoi, funcţiile de navigare pe site trebuie să fie intuitive, iar pe dispozitive mobile toate butoanele şi link-urile care trimit în altă parte în site trebuie să fie mari, astfel încât să se poată naviga uşor. Este recomandată plasarea codurilor de tip javascript în partea de jos a paginii, pentru a nu afecta viteza de încărcare şi este indicată folosirea metodelor de compresie acceptate de browserele moderne, care facilitează încărcarea.

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite