Taxify, în România: concurează cu Uber, cu taximetria şi promite condiţii mai bune pentru clienţi şi şoferi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Taxify este o aplicaţie similară Uber, dar cu câteva diferenţe notabile. FOTO Adevărul
Taxify este o aplicaţie similară Uber, dar cu câteva diferenţe notabile. FOTO Adevărul

Uber a debutat în România în februarie 2015. După un an şi jumătate ajunge Taxify, un serviciu similar, dar din Estonia şi care îţi promite tarif fix mereu. Iată ce alte diferenţe sunt.

Ceea ce Uber a făcut în România, şi în restul ţărilor din lume, a numit ridesharing. Pe piaţa locală era singurul serviciu de aşa fel, până la Taxify. În Statele Unite ale Americii, are drept concurent Lyft. În China, este Didi Chuxing către care Uber a vândut. Revenind la Taxify, ar trebui să ştii că este din Estonia, cu sediul central în capitala Tallinn, şi activează în 15 pieţe din Europa şi Africa, cu peste 600.000 de clienţi la activ.

În România, a venit la mai puţin de o săptămână după ce pentru piaţa locală, deoarece ar fi însemnat că practică taximetrie, iar fără licenţă ar fi ilegal. 

Pentru şoferii parteneri o veste bună e că sunt mai bine plătiţi. Compania nu le ia decât 10% din banii per cursă, în timp ce Uber practică o taxare cu 20%. La ambele companii, şoferilor li se cere să aibă firmă sau PFA, pentru a plăti taxe la stat (impozit pe profit) şi maşina rezonabil de nouă şi de îngrijită. Taxify cere vârstă minimă de 21 de ani, categoria B obţinută de cel puţin un an cazier curat atât al şoferului, cât şi al maşinii, fără puncte de penalizare care să conţină abateri grave, iar maşina să nu fie mai veche de 10 ani.

Aplicaţia pentru utilizatori, prin care poţi aplica să fii şi şofer, este pe iOS şi Android. Dacă insişti, este şi pe Windows.

taxify

Desigur, odată instalată şi configurată aplicaţia, funcţionează în toate oraşele în care este Taxify. Le-am adresat câteva întrebări, iar cel care îşi asumă răspunsurile de mai jos este Markus Villig, director general Taxify. Nu am primit o cifră exactă pentru numărul şoferilor, nici cum va gestiona Taxify problema neclarităţii legale în care se află. Totuşi, cert este că atât pentru Uber, cât şi pentru Taxify, dincolo de rivalitate, este un beneficiu concurenţa, deoarece ar putea presa pentru un cadru legislativ potrivit. 

Taxify funcţionează pe modelul Uber sau Lyft. De ce ar avea succes în România, din moment ce Uber e deja stabilizat pe piaţă şi mai vechi?

Taxify va avea succes pentru că pieţele cresc, făcând loc pentru mai mulţi concurenţi în orice domeniu. Dovada ar fi chiar cele două companii menţionate:, Uber şi Lyft. De asemenea, vom avea succes pentru că aducem ceva nou pe piaţă: un serviciu mai eficient, mai bun atât pentru şoferi, cât şi pentru clienţi. Taxify este mai ieftin pentru clienţi datorită absenţei preţului dinamic, iar şoferii sunt mai bine trataţi şi mai bine plătiţi. Comisioanele noastre sunt mai mici, ceea ce înseamnă mai mulţi bani pentru piaţa locală.

Ce aduce special Taxify pe piaţa taximetriei?

Taxify e un serviciu de ridesharing, la fel ca Uber şi alţii din piaţă. Avem o abordare diferită, cerem un comision mult mai mic şoferilor. Totodată, oferim o asistenţă sporită atât şoferilor, cât şi clienţilor. Fiind o companie mai mică, Taxify se poate mişca şi adapta mai uşor, luăm feedback constant de la şoferi pentru a dezvolta un produs mai bun cu o experienţă mai ridicată. În unele pieţe mai mari, Uber pierde teren în faţa competitorilor locali care se adaptează mai bine la specificul pieţei (spre exemplu, DigiTaxi, Grab, Ola, Taxify, Lyft).

Şoferii parteneri Taxify plătesc licenţă de transportator? Daca nu, serviciul este ilegal. Cum îşi pot derula activitatea?

După cum spuneam, Taxify este un serviciu de ridesharing. Este diferit ca structură de activităţile comerciale de taximetrie, care implică şoferi profesionişti. Şoferii noştri au PFA sau firmă, plătesc taxe şi impozite - nu există reglementări care să interzică acest tip de serviciu. Şoferii nu au nevoie de licenţă de transportator pentru a-şi pune maşina personală la dispoziţie.

De altfel, aceste servicii de ridesharing sunt în continuă dezvoltare peste tot în lume, ceea ce duce la reducerea poluării, trafic mai redus şi un număr mai mic de maşini personale în oraşe. Credem că aceasta este o situaţie în care toată lumea are ceva de câştigat.

Iar ca noutate pe piaţă, Taxify lucrează atât cu şoferi privaţi, cât şi cu companii autorizate de taximetrie, îmbinând cele două tipuri de servicii.

Sperăm ca statul român să reglementeze acest tip de serviciu, suntem deschişi să stăm la discuţii şi să găsim o soluţie comună, alături de Uber şi alte aplicaţii similare. În cele din urmă, e în avantajul clienţilor să aibă parte de mai multe opţiuni pentru transport, fiecare alegând ce i se potriveşte mai bine.

Câţi şoferi parteneri aveţi la debutul în Bucureşti?

Numărul şoferilor este în continuă creştere, chiar în acest moment recrutăm şi verificăm şoferi noi. Ne adaptăm la cererile din piaţă, însă cifre concrete vom putea oferi după ce Taxify se va stabiliza pe piaţa bucureşteană.

Servicii similare, oarecum diferite, şi venite la timp pentru a ridica transportul de persoane (şi nu numai) din Evul Mediu Întunecat al taximetriei spre un viitor în care poţi fi respectat pentru cursa pe care o plăteşti. Dacă vrei să încerci Taxify, ai şi două coduri cu care s-o faci fără să te coste ceva. BUCURESTI este valabil pe o perioadă nedeterminată în limita a 20 de lei, iar până pe 1 septembrie poţi folosi 30AUGUST şi ai prima cursă gratuită în limita a 30 de lei. Dacă foloseşti unul, celălalt nu va mai fi valabil.

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite