Szabo şi Ungur, aşii macadamului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Gergo Szabo din Ungaria şi Daniel Ungur au fost campionii campionilor la cea de-a cincea ediţie a Sibiu Rally Show. Duelurile au fost pe muchie de cuţit în fazele finale ale „cursei campionilor” în variantă românească, la care au asistat peste 3000 de spectatori.

Responsabilul de la start indică treizeci de secunde. Apoi cincisprezece. La zece motoarele încep să fie turate la maximum. 5,4,3,2,1... şi pneurile încearcă să facă faţă acceleraţiei apăsate la fund.

Urmează o linie dreaptă urmată de o trecere fie peste pod, fie pe sub pod, în funcţie de calea de rulare de pe care pleci. Trecerea pe sub te aduce la doar câţiva centimetri de zidul de beton.


Cea peste, aproape te aruncă în aer, depinde de viteză, şi imediat plonjezi într-un viraj strâns la stânga care te-ar face să zbori prin uşa din dreapta dacă nu ai fi bine strâns în chingi.

Vorbesc desigur din postura de copilot, trăită într-una din rundele preliminare la dreapta celui care avea să ajungă campion la Clasa A, Daniel Ungur pe un Citroen C2R2. Succesiunea prezentată în deschidere este doar începutul unui roller-coaster în care vagonetele bine înfipte în şine sunt înlocuite de bolizii din campionatul naţional de raliuri.

Pista de rally-cross de la Sibiu, singura din România unde se poate alerga în paralel, a fost şi în acest an decorul perfect pentru Sibiu Rally Show, varianta românească a „cursei campionilor”. Sau aproape perfect dacă ar fi să luăm în considerare spusele reprezentantului organizatorilor, Berti Panaiot, care, pentru a mai adăuga un plus de spectacol şi-ar fi dorit o pistă acoperită cu zăpadă. 

Pentru prima oară în istoria de cinci ani a competiţiei au fost acceptate în concurs şi maşinile cu tracţiune pe două roţi, care au concurat la clasa A, la fel ca şi în campionatul naţional de raliuri.

Un maghiar şi daniel Ungur, campioni

image

Danny Ungur şi Edwin Keleti, cei care s-au luptat şi de-a lungul sezonului au ajuns în finală. Deşi favorit, cu o maşină mai puternică, cu care a participant şi în Intercontinental Rally Challenge, un Renault Clio, Keleti a fost nevoit să se recunoască în cele din urmă învins. A fost însă un duel pasionant, decis în trei manşe, cu Danny Ungur devenit campion după ce Keleti câştigase la prima trecere pe traseu.

La „băieţii mari”, cu tracţiune integrală, maghiarul Gergo Szabo, vicecampion naţional de raliuri a făcut spectacol, dovedind încă o dată că maşina excelent preparată, la un loc cu talentul şi stilul aproape nebunesc de pilotaj sunt un cocktail greu de digerat pentru ceilalţi. Bogdan Marişca a încercat, însă nu a reuşit.

S-a mulţumit însă cu un loc pe care l-a putut obţine în urma cele mai spectaculoase dispute din concurs, cea cu Vali Porcişteanu din semifinale. A fost un turnir decis la mai puţin de jumătate de metru, în runda decisivă, după două mostre de pilotaj excelent. În partea cealaltă de tablou, Gergo Szabo a rămas fără adversar în semifinale după ce italianul Marco Tempesta a abandonat în chiar prima rundă, permiţându-i astfel lui Porcişteanu să urce pe podium fără luptă.

La fel s-a petrecut şi la clasa A, acolo unde Alex Filip şi al său „Dinamobil” au ocupat treapta a treia a podiumului. La prima participare la Sibiu Rally Show în calitate de concurent, Filip a mers excelent pe Citroen-ul C2R2 care poartă însemnele alb-roşii şi inclusiv un steag „anti-Steaua”.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite