Cursuri la Medicină cu filme și muzică

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Studenţii de la UMF „Gr. T. Popa“ din Iaşi vizionează filme cu teme medicale
Studenţii de la UMF „Gr. T. Popa“ din Iaşi vizionează filme cu teme medicale

La Iaşi, profesorii şi studenţii dezbat greşeli medicale istorice. Cauzele bolilor de care suferă celebrităţile reprezintă obiect de studiu la Universitatea de Medicină şi Farmacie (UMF) „Gr. T. Popa“.

Discuţii aprinse, cursuri pasionante. De asta au parte studenţii ieşeni, care urmăresc proiecţii de filme pentru a înţelege mai bine anumite cazuri. De exemplu, moartea lui Michael Jackson este, pentru ei, studiu de caz la „Resuscitarea şi cauzele unui stop cardio-respirator".  Metodele neconvenţionale folosite de cadrele universitare dau roade. „Studenţii apreciază stilul acesta de predare aplicată şi vin la cursuri. Am discutat şi cazuri celebre de patologii: Van Gogh, Napoleon, iar la lecţia despre resuscitare am aplicat cazul «Regelui Pop». Am discutat, iar cu un pic de muzică pe fundal, pot spune că am avut succes", a declarat Diana Cimpoeşu, profesor la Universitatea de Medicină şi Farmacie din Iaşi.

Serialele cu medici, la modă

Din sălile de curs nu lipsesc nici filmele. Proiecţiile de seriale precum „Doctor House" sau „Anatomia lui Gray" sunt utile pentru a vedea dacă actorii respectă procedura medicală. Profesorii spun că vor acum să găsească filme cu scene care să se preteze la lecţia despre toxicologie. „O să le pun studenţilor la curs secvenţe cu şocuri anafilactice şi o să discutăm pe marginea lor", a precizat Diana Cimpoeşu.

Unii sunt reticenţi la schimbări

Şi profesorii de la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi" din Iaşi au încercat să-şi atragă studenţii, cu filme şi aparatură de ultimă generaţie, însă fără succes. „Avem o prezenţă de cel mult 50%. Oricum, nici nu cred că este indicat să se folosească videoproiectoare, pentru că profesorul este tentat să devină pasiv, iar studenţii, în loc să converseze pentru a înţelege lecţia, trebuie să copieze de pe slide-uri", spune Mircea Guşă, prodecanul universităţii. Nu toţi studenţii salută noile metode de predare. „Eu sunt pe vechea modă. Pricep mai repede dacă îi ascult pe profesori, decât dacă mă uit la diapozitive", spune Oana Elena Ciocănel, studentă în ultimul an la Facultatea de Inginerie Chimică şi Protecţia Mediului.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite