Electricitate din gaze de eşapament

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O echipă de cercetători de la Universitatea Ohio şi Institutul Caltech din California a dezvoltat o metodă de obţinere a electricităţii prin utilizarea căldurii generate de gazele de

O echipă de cercetători de la Universitatea Ohio şi Institutul Caltech din California a dezvoltat o metodă de obţinere a electricităţii prin utilizarea căldurii generate de gazele de eşapament.

Proiectul asigură sporirea eficienţei arderii carburantului cu aproximativ zece la sută.

Sistemul presupune utilizarea unui material termoelectric special care transformă căldura degajată de gazul de eşapament în electricitate.

Tehnologia promovată nu reprezintă o noutate absolută, acelaşi principiu fiind utilizat, anterior, de către cei de la NASA.

Un sistem similar este folosit de producătorii auto BMW şi Honda.

Artizanii proiectului spun că, dacă tot mai multe firme producătoare se vor arăta interesate de acest proiect, sistemul ar putea fi produs pe scară largă, având un preţ de numai zece dolari.

Proiectul propus de americani asigură o sporire a eficienţei energetice de până la zece procente

O echipă de cercetători americani a pus la punct un sistem de transformare a căldurii de la gazele de eşapament în energie electrică.

Preţul tot mai mare al combustibililor tradiţionali determină găsirea unor variante alternative tot mai ingenioase. Astfel, o echipă de cercetători de la Universitatea Ohio, în colaborare cu Institutul Caltech din California, a dezvoltat o metodă care îşi propune creşterea eficienţei arderii combustibilului folosit de maşini, scrie "Motor Authority".

Eficienţă energetică

Sporirea eficienţei arderii carburantului cu aproximativ zece procente este obţinută prin utilizarea unui material special, care transformă căldura degajată de gazul de eşapament în electricitate.

Şeful acestui proiect a explicat că materialul termoelectric folosit de noul sistem poate să ţină locul motoarelor convenţionale, care sunt cuplate la generatoare electrice. Diferenţa constă în faptul că acesta foloseşte direct electroni, în loc de apă sau gaze pentru producerea de electricitate.

În momentul de faţă, motoarele autovehiculelor convenţionale utilizează numai aproximativ un sfert din energia destinată procesului propriu-zis de operare a maşinii, în timp ce restul rămâne nefolosită.

Artizanii proiectului spun că noul material termoelectric revoluţionar va permite eliminarea unei cantităţi considerabile din energia rămasă neutilizată din cauza ineficienţei energetice. În acelaşi timp, cercetătorii americani afirmă că tehnologia promovată de ei nu este una cu totul nouă, un principiu similar fiind utilizat anterior de către cei de la NASA.

Potrivit cercetătorilor, acest sistem ar putea apărea pe piaţă în următorii cinci sau zece ani. De asemenea, aceştia apreciază că, în condiţiile în care tot mai multe companii auto îşi vor manifesta interesul pentru achiziţionarea sistemului şi va fi produs la scară largă, preţul acestuia ar putea fi de numai zece dolari.

BMW promovează un sistem similar

Compania nemţească BMW a anunţat, recent, că încearcă găsirea unor soluţii pentru obţinerea de electricitate generată de căldura de la gazele de eşapament şi de căldura solară. În acest fel, producătorul auto intenţionează îmbunătăţirea eficienţei energetice şi reducerea semnificativă a emisiilor poluante.

Căldura generată de gazele de eşapament este folosită de un generator termoelectric cu o capacitate de un kW. Prin utilizarea acestuia, consumul de energie este redus cu până la cinci procente.

Marele avantaj al sistemului brevetat de cei de la BMW constă în faptul că acesta permite stocarea energiei şi utilizarea ei, ulterior, pentru încălzirea motorului maşinii şi pentru aerul condiţionat.

Honda încarcă bateriile hibrizilor

Honda analizează posibilitatea utilizării căldurii gazelor de eşapament pentru a produce energia care să încarce bateria hibrizilor.

La o viteză constantă de 100 de kilometri la oră, folosirea sistemului îmbunătăţeşte eficienţa termală a motorului cu 3,8% şi generează de trei ori mai multă energie decât sistemul de regenerare a energiei la frânare.

Sistemul dezvoltat de Honda este un ciclu termodinamic simplu care converteşte căldura unei surse externe. Gazele sunt folosite pentru a acţiona un generator electric ce încarcă bateria.

Tehnologie folosită de NASA

Principiul care stă la baza proiectului promovat de cercetătorii de la Universitatea Ohio şi Institutul Caltech din California a fost utilizat anterior de Agenţia Spaţială Americană.

Până în prezent, două companii producătoare de maşini şi-au manifestat interesul pentru folosirea unor sisteme care au la bază principii similare.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite