Ploieşti: Legislaţia, o frână în calea transportului public ecologic
0S-a terminat uleiul vegetal necesar alimentării autobuzului biodiesel şi autorităţile ploieştene implicate în proiectul ecologic nu pot achiziţiona combustibil.
Autobuzului biodiesel care circulă pe străzile Ploieştiului i s-a făcut, ieri după-amiază, ultima alimentare cu ulei vegetal. Acesta a intrat în cursă la orele 14.41 şi va mai circula cu acest amestec de combustibil format din motorină (80%) şi ulei de rapiţă (20%) doar câteva zile, în funcţie de programările de trafic pe care le va avea. Cei 200 de litri de carburant bio s-au terminat şi nici nu există posibilitatea achiziţionării unui alt stoc, din cauza legislaţiei româneşti precare.
„Uleiul vegetal poate fi folosit drept combustibil până la un procent de 100%. Noi ne-am ales 20% în această primă etap şi probabil că în funcţie de cum vom putea să ne achiziţionăm acest produs vom încerca să ridicăm acest procent. Referitor la cum putem să luăm carburantul este o întreagă istorie dat fiind faptul că pentru a putea fi achiziţionat trebuie să fii antrepozit fiscal", a declarat directorul Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Ploieşti, Radu Popescu.
"Deşi există bani alocaţi pentru acest lucru, din fonduri europene, nu pot fi folosiţi. Este un proiect al administraţiei locale în parteneriat cu Universitatea Petrol-Gaze Ploieşti şi, de asemenea, Ploieştiul este în parteneriat cu regiuni din Suedia, Marea Britanie, Spania şi Bulgaria. Noi suntem beneficiarul”, a completat Radu Popescu.
Sponsorizarea nu e o soluţie
Cantitatea de 200 de litri a fost obţinută ca urmare a unei sponsorizări, dar nicio societate nu are posibilitatea să sponsorizeze la infinit şi nici nu-i permite legea. „Pe un proiect demonstrativ, iată că suntem în situaţia în care nu putem să achiziţionăm decât prin tot felul de artificii şi la limita maximă admisă a legii pentru a nu provoca niciun fel de problemă nici celor care ne vând şi nici nouă, bineînţeles”, a explicat Radu Popescu.