Cum se prepară „dinnedele“, plăcintele germane savuroase. Reţeta veche de 1.000 de ani este ştiută doar în Ardeal

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dinnede proaspăt
scoase din cuptor FOTO Claudia Bonchiş
Dinnede proaspăt scoase din cuptor FOTO Claudia Bonchiş

Trei tineri au pus pe picioare în România o afacere cu produse tradiţionale nemţeşti. Raluca Rugan (29 de ani), soţul ei Ioan Vlad (29 de ani) şi prietenul lor, Florin Jurj (28 de ani), fac şi vând „dinnede“, produse de patiserie delicioase originare din Germania şi care au o istorie de peste 1.000 de ani. Businessul celor trei are şi un nume sugestiv: „Castelul brutarilor“.

Cei trei prieteni au început afacerile cu celebrele deserturi secuieşti kurtos kalacs, pe care le vând şi acum în Austria şi în Germania. Astfel, au participat la mai multe târguri de profil, unde au gustat delicioasele dinnede şi le-a venit o idee: să îşi facă un nou business.

„Dinnedele au fost preparate iniţial din surplusul de aluat pe care-l avea brutarul. Cu această lipie testa cuptorul, să vadă dacă este destul de încins. Ele au ca bază un aluat cu făină de secară şi făină de grâu şi sunt asezonate cu diferite ingrediente dintre care cele tradiţionale sunt cele pe care le găsiţi şi la noi, la Castelul Brutarilor: brânză maturată şi ceapă, brânză maturată şi cartofi, speck (n.r. – tip de şuncă nemţească) şi ceapă, speck şi cartofi“, povesteşte Raluca Rugan, marketing şi sales manager la „Castelul brutarilor“.

Brânză, carne şi cartofi de la producători locali

Fiind o afacere de familie, a fost un vis comun al celor doi soţi. Şi-au dorit să aducă dinnedele în România ca pe ceva nou, deşi sunt un produs popular la târgurile din sudul Germaniei, mai ales în Bayern şi în Baden-Wurttemberg.

„Aducem în România un concept unic. Castelul Brutarilor este în perfectă armonie cu produsele comercializate. În centrul atenţiei se află cuptorul încălzit cu lemne în care se coc dinnedele, după care sunt servite proaspete, calde şi pline de aromă“, spune Raluca.

Şi-au dat seama că, având un produs cu origini în Evul Mediu german, cel mai potrivit concept pentru el ar fi fost un castel care să sugereze provenienţa germană prin designul său. „Castelul brutarilor“ este gândit pentru a fi mobil, este uşor de instalat în orice locaţie şi gata pentru producţie în cel mai scurt timp.

Castelul Brutarilor

„Castelul l-am realizat în acest fel pentru a fi originali pe piaţa din România. Am muncit la concept şi la realizarea lui timp de mai bine de un an. Din experienţa acumulată în Austria şi Germania am învăţat că detaliile fac diferenţa întotdeauna, iar castelul l-am realizat după acest principiu. Cât priveşte produsele noastre, folosim brânză maturată de peste şase luni, specia-
lităţi de carne afumată cu lemn de stejar sau fag, apoi maturată şi aceasta, cartofi, ceapă sau chiar mere, toate de la furnizori locali. Nu folosim premixuri, conservanţi, coloranţi sau amelioratori. Aluatul este făcut întotdeauna proaspăt, de mai multe ori pe zi. Dinnedele sunt servite întotdeauna proaspete şi calde“, dezvăluie Raluca.

Afacere de zeci de mii de euro

De-a lungul anilor, au gustat multe dinnede de la producători foarte diverşi la toate târgurile şi evenimentele la care au luat parte. Consideră că norocul lor a fost că au gustat prima dată de la cei mai buni şi de la cei mai mari din Germania. „Ne-au plăcut foarte mult şi am ajuns să ne dorim să facem asta în România. Încet, în timp, s-a născut ideea de Castelul Brutarilor care în 2015 a devenit realitate“, spune Raluca.

Castelul Brutarilor

În afacerea la care au visat mereu, cei doi au investit peste 80.000 de euro şi luni bune de muncă susţinută. „Trebuie să înveţi o disciplină şi o etică în muncă şi, bineînţeles, să înveţi să legi munca de un scop. Trebuie să ai toleranţă la risc şi să fii dispus să munceşti 16 ore pe zi în atingerea scopurilor tale. Să te înconjori de oameni care gândesc la fel ca tine, să investeşti în tine atât ca persoană, cât şi ca antreprenor. Cel mai important este să acţionezi. Nu e uşor, dar dacă o faci cu plăcere cu siguranţă nu o să fie greu. Să înveţi să vinzi şi să ajungi să o faci bine este un pilon important în orice afacere, indiferent de domeniu. Îi încurajez pe toţi tinerii care se gândesc să pornească o afacere să iasă din iluzia siguranţei şi să se focalizeze pe generarea de soluţii la problemele care o să apară inevitabil“, spune Raluca.

Seriozitatea furnizorilor este cea mai mare problemă pe care au întâmpinat-o până acum şi asta pentru că, susţin ei, furnizori pe care să se poată baza, să fie îndeajuns de serioşi, să se ţină de ceea ce promit sunt foarte greu de găsit. Îşi doresc să se extindă pe plan naţional, să acopere un număr cât mai mare de evenimente şi oraşe. Deocamdată spun că au fost primiţi bine de publicul din
România.

Visează să treacă graniţa

„A fost o recompensă pentru noi să vedem oameni mulţumiţi, oameni care gustă o dată şi revin întotdeauna cu plăcere. Ne dăm silinţa să menţinem produsul la acelaşi standard de calitate şi să avem întotdeauna clienţi fericiţi. Facem tot posibilul să comunicăm şi să fim atenţi la nevoile clienţilor şi suntem atenţi de asemenea la sugestiile lor, iar ei sunt cei care la rândul lor ne încurajează cu laude. Satisfacţia noastră este să vedem clientul mulţumit, iar confirmarea acestui lucru e faptul că acesta revine. Întotdeauna este o provocare să aduci un produs nou şi necunoscut în faţa lumii, să fii dispus să raspunzi zecilor de întrebări şi nelămuriri, dar asta ne face plăcere“, susţine Raluca.

Castelul Brutarilor

Reprezentanta celor trei prieteni mai spune că, din punctul lor de vedere, munca este cea mai importantă.

„Un detaliu învăţat în Austria este că, muncind susţinut şi în direcţia potrivită, afacerea are capacitatea de a depăşi graniţele ţării. Visul oricărei afaceri este să se extindă şi să devină cât mai mare. Muncim la strategie pentru a intra pe piaţa din Ungaria, Austria şi Germania şi ne concentrăm în acelaşi timp pe dezvoltarea în România“, încheie Raluca. 

Va mai recomandam:

Afacere de succes: o tânără avocată din Iaşi cultivă şi livrează personal sortimente exotice de roşii delicioase

FOTO Magazin de haine second hand, deschis cu bani europeni. Promovare inedită în staţiile de tramvai din oraş

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite