Cu ce slogan vrea Iaşiul titlul de „Capitală Europeană a Culturii 2021“. Comparativ, formulele alese de „concurenţă“: Braşov, Craiova, Timişoara sau Cluj-Napoca

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fundaţia însărcinată cu elaborarea strategiei pentru „Iaşi - Capitală Europeană a Culturii 2021“ a prezentat astăzi, 17 aprilie, sloganul şi logo-ul care vor fi folosite pentru adjudecarea titulaturii.

Reprezentanţii Fundaţiei Iaşi 2021 au explicat ce strategie vor folosi pentru a elabora dosarul de candidatură în vederea adjudecării titlului de "Capitală Europeană a Culturii 2021", în concursul în care şi-au anunţat intenţia de a participa 10 oraşe mari din România.

Oficialii ieşeni au menţionat că detaliile prezentate astăzi, 17 aprilie, reprezintă conceptul în jurul căruia se va clădi dosarul, a cărui dată limită de depunere este 10 octombrie 2015.

În cele şase luni rămase, cei din Iaşi, ultimul oraş important din România care şi-a prezentat sloganul şi logo-ul, vor trebui să analizeze şi să selecteze proiectele culturale care vor putea fi depuse de terţi.

În principiu, Iaşiul va încerca să câştige competiţia mizând pe latura cultural-religioasă, orientată în jurul sărbătorii Sfintei Cuvioase Parascheva şi a pelerinajului anual, care coincide cu zilele oraşului. Sloganul ales este „Iaşi 2021 - Interfaţa răsăriteană a culturii europene" ("Easterly Hub of European Culture").

Conceptul vizual sau logo-ul se doreşte o imagine stilizată a lui Cronos, zeul timpului etern în mitologia greacă, orientat spre est, pe fondul albastru simbolizând Uniunea Europeană (foto jos). "S-a avut în vedere calitatea specială a timpului la Iaşi, care curge mai domol, un spaţiu al tihnei şi ospitalităţii. Un posibil slogan avut în vedere la un moment dat a fost «Take your time!». În conceperea sloganului s-a avut în vedere că suntem cea mai estică metropolă a Uniunii Europene şi că reprezentăm o punte de legătură între culturile europene şi culturile non-UE. Vrem să promovăm turismul de patrimoniu, iar pelerinajul de Sfânta Parascheva să ajungă de dimensiunea celui de la Santiago de Compostela pentru catolicism", a explicat Florin Cîntic, preşedintele Fundaţiei Iaşi 2021.

image


Mai jos, strategia-concept în detaliu prezentată astăzi de Fundaţia Iaşi 2021. Oficialii fundaţiei spun că au luat în calcul faptul că celălalt oraş care va fi ales Capitală Europeană a Culturii în 2021 va fi din Grecia şi că, cel mai probabil, şi vecinii din sud vor miza pe latura cultural-religioasă. S-au mai luat în considerare, printre altele, şi rezultatele unui barometru cultural comandat recent de primărie, cu rezultate dezastruoase.

Conceptul pentru Iaşi 2012 Capitală Europeană a Culturii


 

Lista scurtă a oraşelor alese pentru finală va fi făcută publică de Ministerul Culturii în perioada noiembrie - decembrie 2015, iar desemnarea formală a oraşului câştigător va avea loc până la sfârşitul anului 2016.

Au făcut demersuri pentru a intra în competiţie oraşele Arad, Timişoara, Iaşi, Bucureşti, Craiova, Cluj-Napoca, Braşov, Târgu Mureş, Sfântu Gheorghe şi Alba Iulia.

Iată, mai jos, o listă a sloganurilor alese de câteva dintre candidatele cu şanse mari:

„De văzut, de trăit, de povestit” (Craiova)
„Cluj - Napoca - estul vestului“ sau “Cluj-Napoca – East of West”
„Cealaltă capitală“ (Alba-Iulia)
„Braşovia 2021“ (Braşov)
„Terra Siculorum“ (Sfântu Gheorghe)
„Coridoare culturale” sau „Channel of Cultures” (Timişoara).

Mai puteţi citi:

Cultura în Oraşul Culturii. 67% din ieşeni n-au vizitat o expoziţie în ultimele 12 luni, dar 46% au fost de cel puţin cinci ori la mall

"Ia'şi Descoperă", o iniţiativă pentru susţinerea Iaşiului în demersul de a deveni capitală  culturală europeană

A fost lansată competiţia pentru titlul de Capitală Culturală Europeană-România 2021

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite