Spitalul Judeţean Cluj are un deficit de 600 de persoane. Conducerea a stabilit că fiecare candidat va plăti o taxă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Spitalul Judeţean de Urgenţă Cluj. FOTO: Remus Florescu
Spitalul Judeţean de Urgenţă Cluj. FOTO: Remus Florescu

Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj-Napoca are un deficit de personal de aproximativ 600 de posturi. Conducerea instituţiei a scos la concurs mai multe posturi, obligând fiecare candidat să plătească o taxă de participare pentru „cheltuielile de organizare”.

La finalul anului 2018 existau 2983 de angajaţi la Spitalul Judeţean, în timp ce posturi vacante sunt aproximativ 600. „Cele mai mari deficienţe, pe categorii de personal, se înregistrează la personalul sanitar mediu (asistenţi medicali), dar şi în rândul personalului auxiliar (infirmieri). În funcţie de specialitate, în general, secţiile de terapie intensivă au cele mai multe posturi vacante (cu deficit de asistenţi medicali şi infirmieri), urmate de secţiile chirurgicale. De asemenea, din punctul de vedere al posturilor vacante, blocul alimentar şi personalul TESA reprezintă categorii vulnerabile, înregistrând deficit de personal” - se arată într-un răspuns pentru Adevărul. 

Taxe de la 30 la 100 de lei



Pe site-ul instituţiei au apărut mai multe anunţuri de angajare pentru asistente, infirmieri, personal TESA, kinetoterapeuţi. Spitalul se confrunt cu un deficit acut de asistente şi infirmieri, care sunt foarte căutaţi în spitalele din străinătate şi chiar în spitalele private de la noi, în cadrul instituţiei existând situaţii în care activitatea diferitelor secţii este întreruptă din cauza lipsei de asistente.  
 

În loc să încerce să ofere cât mai multe facilităţi celor ce vor totuşi să lucreze în cadrul spitalului, instituţia practică de mai mulţi ani o taxă de participare la concursul de ocupare a posturilor cu care , s-ar plăti cheltuielile de organizare. 50 de lei este taxa de participare pentru un post de asistentă,  60 de lei pentru cei cu studii superioare; 30 de lei pentru un post de infirmier şi 60 de lei pentru personal Tesa, 100 de lei pentru postul de şef birou. 

Justificarea Spitalului


 

La solicitarea Adevărul, conducerea Spitalului a precizat de ce a fost instituită taxa de participare şi pe baza cărei legi:  
 

„a. Taxele actuale de participare, pentru concursurile de infirmieri, asistenţi medicali, registratori, operatori, tehnicieni, asistente şefe, şefi servicii, şefi secţii, consilier juridic, directori, s-au stabilit prin hotărâre a Comitetului Director (începând cu 12.01.2015);
 

b. Conform Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 869/ 2015, Cap. III, Dispoziţii finale, art. 30, „taxa de concurs este stabilită la valoarea de 150 lei pentru fiecare participant”, prevederea legislativă referindu-se la organizarea concursurilor de medic, medic dentist, farmacist, biolog, biochimist şi chimist din unităţile sanitare publice, precum şi a funcţiilor de şef de secţie, şef de laborator şi şef de compartiment din unităţile sanitare fără paturi, respectiv a funcţiei de farmacist-şef în unităţile sanitare publice cu paturi.


c. Hotărârea de Guvern nr. 286/ 2011 (pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice) nu face referire la referire la aplicarea (sau neaplicarea) unor taxe de concurs; în consecinţă, stabilirea unor taxe revenind Comitetului Director. ”

Pe ce se duc banii

În răsspuns se mai arată:

„d. Aceeaşi Hotărâre (nr. 286/2011) punctează, în schimb, condiţii foarte clare pentru publicarea anunţurilor de concurs în Monitorul Oficial, precum şi într-un cotidian de largă circulaţie – art. 7 (1) Autoritatea sau instituţia publică organizatoare are obligaţia să publice, cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru prima probă a concursului pentru ocuparea unui post vacant, respectiv cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru prima probă a concursului pentru ocuparea unui post temporar vacant, anunţul privind concursul în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, într-un cotidian de largă circulaţie, precum şi la sediul acesteia. Dacă autoritatea sau instituţia publică are pagină de internet, afişarea se face şi pe această pagină, la secţiunea special creată în acest scop”. 
 

Astfel, organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante implică, în mod direct, costuri – de publicare a anunţurilor de concurs, dar şi cheltuieli conexe: închirierea sălii de examen (dacă este cazul), procesarea dosarelor sau, uneori, multiplicarea bibliografiei.”

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite