Chevrolet reînvie Stingray pentru noua generaţie a modelului Corvette

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cele şapte generaţii ale modelului Corvette
Cele şapte generaţii ale modelului Corvette

Cel mai renumit model sport al Americii a primit cu ocazia Salonului Auto de la Detroit cea de-a şaptea generaţie, botezată Corvette Stingray.

Aşteptarea a luat sfârşit pentru fanii automobilelor sport de peste Ocean. Chevrolet a prezentat de curând noua generaţie Corvette şi mai mult de-atât, i-a oferit acesteia sufixul Stingray, ca un omagiu adus modelului din 1967.

Fără îndoială, unul din atuurile noului Corvette este aspectul exterior, acolo unde Chevrolet a lucrat intens pe toată durata dezvoltării modelului. Pentru a readuce modelul pe prima treaptă în inimile fanilor, americanii au operat câteva modificări serioase la nivelul design-ului. Astfel, Corvette Stingray a renunţat la stopurile rotunde şi a adoptat un stil mult mai incisiv, definit de linii drepte şi unghiuri ascuţite, reuşind în acest fel să se situeze la polul opus faţă de principalul său rival din Statele Unite : Dodge Viper.

Formele noului Corvette amintesc vag de Nissan GT-R sau Ferrari 599, din acest punct de vedere fiind clară intenţia americanilor de a-şi adjudeca un procent mai mare din piaţa europeană în defavoarea modelelor domestice.

Interiorul noii generaţii îmbină materiale de o calitate superioară generaţiei precedente cu o arhitectură orientată spre şofer, acesta fiind principalul beneficiar al habitaclului proiectat în Detroit. Digitalul a devenit foarte autoritar odată cu noul interior, întrucât Corvette beneficiază acum de afisaj digital personalizabil pentru cadranele de bord şi sistem multimedia cu display tactil de 8 inci.

image

Acum urmează partea cea mai importantă a unui Corvette: motorul. Constructorul din Detroit nu se dezminte şi oferă momentan o singură opţiune, un V8 de 6.2 litri, "small block" fiind termenul de alint primit peste Ocean, ce dezvoltă 450 CP şi 610 Nm. Datorită acestor valori, acest propulsor va intra în istorie ca fiind cel mai puternic motor regăsit pe o versiune entry-level.

Pentru a-i oferi noului model un echilibru perfect între putere, fiabilitate şi grija pentru mediu, motoriştii americani au adoptat o serie de tehnologii noi pentru acest propulsor. Astfel, V8-ul codat LT1 a primit un sistem de injecţie directă revizuit, distribuţie variabilă, tehnologia dezactivării cilindrilor şi Active Fuel Management, sistem ce optimizează arderea combustibilului.

Ca performaţe, maşina se laudă cu un sprint până la 100 km/h ce durează puţin sub patru secunde, cu forţe gravitaţionale ce depăşesc valoarea de 1G în curbe, dar şi cu un consum net scăzut faţă de modelul precedent, Corvette C6.

Versiunea de bază a noului Corvette este denumită Stingray şi va fi disponibilă cu o transmisie manuală cu şapte trepte dotată cu sistemul Active Rev Matching. Versiunea mai performantă va purta numele Z51 Performance Package şi oferă în plus un diferenţial cu alunecare limitată, frâne Brembo şi suspensia adaptivă Magnetic Ride Control. Opţional, poate fi comandată o transmisie automată cu şase trepte.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite