A fost descoperita a zecea planeta a sistemului nostru solar

La marginea (cunoscuta) sistemului nostru solar exista si o a zecea planeta. Astronomii americani au vazut-o si fotografiat-o prima oara in octombrie 2003, insa abia acum au reusit sa demonstreze ca este vorba intr-adevar despre o planeta. 2003 UB313, dupa cum a fost numita temporar noua planeta, este aproape de doua ori mai mare decat Pluto, cunoscuta pana acum drept cea mai indepartata planeta a sistemului nostru solar. 2003 UB313 se afla la aproape 15 miliarde de kilometri departare de Pamant, ceea ce reprezinta o distanta de 97 de ori mai mare decat cea dintre Pamant si Soare.
2003 UB313 este formata din roca si gheata
Planeta nou descoperita, care are un diametru de circa 3.000 de kilometri, este alcatuita, potrivit cercetatorilor NASA, din roca, 70 de procente si din apa inghetata, 30 de procente, temperaturile nedepasind valoarea de minus 240 de grade. "Astazi, lumea stie ca Pluto nu este unica. Mai sunt si alte planete ca ea, numai ca acestea sunt mai departe de Soare si de aceea, pentru noi este mai greu de descoperit", a declarat David Rabinowitz, de la Universitatea Yale, unul dintre descoperitorii lui 2003 UB313. Faptul ca noua planeta se afla in zona Centurii Kuiper (Kuiper belt) - unde orbiteaza peste 10.000 de comete si alte corpuri ceresti acoperite cu gheata, care la un moment dat sunt scoase de pe propria orbita si aruncate spre Terra si Soare - va reanima dezbaterile stiintifice daca Pluto si 2003 UB313 sunt intr-adevar planete sau doar obiecte ceresti banale din zona Centurii de comete.

În lume