Alina Cojocaru, elogiată în presa britanică, după un spectacol susţinut la Royal Albert Hall din Londra

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Balerina Alina Cojocaru a dansat, recent, într-o nouă reprezentaţie a spectacolului ”Lacul lebedelor”, pus în scenă de compania English National Ballet în celebra sală Royal Albert Hall din Londra, iar evoluţia ei a fost elogiată în presa de specialitate, care a considerat că artista română a avut o ”prestaţie maiestuoasă, exemplară, care radiază o combinaţie de subtilitate, charismă, expresivitate, luminozitate şi elan”.

Graham Watts, un cunoscut critic de balet din Marea Britanie, a publicat, luni, pe site-ul londondance.com, o recenzie a reprezentaţiei ce a avut loc pe 1 iunie.

Spectacolul, regizat de Derek Deane, a beneficiat de o distribuţie impresionantă, de patru ori mai numeroasă decât cea a unei reprezentaţii clasice.

Lăudând conceptul regizoral inovator pus în scenă de Derek Deane, care a permis realizarea unor scene memorabile, cu 60 de balerine care au alcătuit cu ajutorul trupurilor şi ţinutelor lor vaporoase o diversitate de forme exotice şi de motive florale pe scena din centrul sălii Royal Albert Hall, criticul Graham Watts a lăudat în special prestaţia deosebită a balerinei Alina Cojocaru.

”Alina Cojocaru a fost implicată recent într-un scandal nefericit care a cuprins corpul de balet din oraşul ei natal, Bucureşti, în urma încheierii bruşte a scurtului dar extraordinarului mandat de director artistic al Operei Naţionale din România deţinut de coregraful Johan Kobborg. Este o situaţie deranjantă, care ar fi trebuit să îi influenţeze negativ pregătirea pentru debutul în dublul rol Odette/ Odile în dificila coreografie semnată de Derek Deane, în care nu există un loc în care să poţi să te ascunzi, deoarece scena este înconjurată de public”, scrie Graham Watts.

”Cu toate acestea, Alina Cojocaru a oferit o prestaţie maiestuoasă, exemplară, care radiază o combinaţie de subtilitate, charismă, expresivitate, luminozitate şi elan. Poţi să simţi durerea şi frica personajului atunci când o interpretează pe Odile, transformată într-o înşelătoare şi duplicitară Odile; Iar noi, spectatorii, am fost transportaţi în acelaşi paradis care îl păcăleşte pe sărmanul Siegfried să se încreadă în acea înşelătorie”, a adăugat criticul britanic.

”De-a lungul anilor care au trecut de la debutul ei în rolul Odette/ Odile pe o scenă tradiţională, Alina Cojocaru a analizat cu siguranţă fiecare notă din muzica lui Ceaikovski, fiecare mişcare a coregrafiei şi fiecare oportunitate de expresivitate, adăugând încă un strat de lustru unei performanţe cizelate, care a ajuns acum la un nivel aflat dincolo de orice comparaţie. Alte interpretări ale sale pot fi la fel de captivante, însă în feluri foarte diferite faţă de evoluţia sa de la Royal Albert Hall”, precizează Graham Watts.

Reprezentaţiile din spectacolul ”Lacul lebedelor” continuă la sala Royal Albert Hall din Londra până pe 12 iunie.

Graham Watts este un critic de dans şi balet care publică editoriale în Dancing Times, Londondance.com, Dancetabs.com şi alte reviste şi site-uri de specialitate din Europa, Japonia şi Statele Unite. El este preşedintele secţiunii de ”Dans” din organizaţia Critics’ Circle din Marea Britanie şi al National Dance Awards.

Alina Cojocaru, marele nume al baletului international contemporan, s-a pregătit timp de şapte ani la Kiev, apoi la Şcoala Regală de Balet din Londra, începând din anul 1997. După şase luni de la absolvire, s-a întors la Kiev ca prim-solistă, iar un an mai târziu, în noiembrie 1999, s-a alăturat Baletului Regal din Londra.

A devenit membră a Baletului Naţional Englez în septembrie 2013, ca prim-solistă. În această calitate continuă să interpreteze roluri importante ca invitată permanentă a altor companii de prestigiu precum Baletul din Hamburg şi Teatrul de Balet American (ABT).

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite