Marian Stas

Profesor

E bine că existaţi. Problema e să puneţi în fapt potenţialul vostru, ceea ce vă doresc fără rezerve. În nume propriu, eu vă cer să acţionaţi pe măsura aşteptărilor mele foarte mari pe un segment şi numai unul, critic pentru România: schimbarea paradigmei Educaţiei. Vă cer să fiţi de nota 10. Acum sunteţi de nota 3, în materia acestor politici publice. Şi unii, şi ceilalţi. Dar puteţi fi de 10, fără probleme.

Distinsul învăţător din Cluj este un educator consacrat, recunoscut în breasla profesioniştilor de profil din România. Dată fiind propensiunea domniei-sale către textul academic-prescriptiv,  mai degrabă decât către cel de opinie, de blog, am agreat amândoi această modalitate de a disemina modelul al cărui autor este. Eu sunt doar frecvenţa purtătoare. Modulaţia îi aparţine integral.

Because it works!... Pentru că merge, adică. E mantra unei conversaţii organizaţionale ce dă fiori reci de fiecare dată când o lansez în programele de training. De ce? Deoarece enunţul logic imediat următor este: merge, fiindcă noi consimţim, laşi-duplicitari-şmecheri. Ştirea zilei, azi: România este pe podiumul ruşinii Europei - medalie de argint, la economie subterană. 28% din PIB!

Dacă evaluez CARACTERUL cu note de la 0 la 10 şi COMPETENŢA tot aşa, constat că 0 x 10 = 0, 10 x 0 = 0, dar şi că 10 x 10 = 100. Admit că nu putem fi doar „un pic integri”, dar, de la 1 x 1 = 1 la 10 x 10 = 100, putem accepta că tocmai am definit o scală rezonabilă pe Calea Învăţării despre cum să fim profesori adevăraţi. Şi, ca să luăm nota 100, ce-ar fi să începem, de pildă,... iată cum! :-)