Iulia Badea-Guéritée

Editor Courrier International

Despre această campanie de strângere de fonduri se pot spune multe, mai bune sau mai rele, însă cu siguranţă nimeni nu îi va putea nega vreodată caracterul revelator. Campania pentru sculptura lui Brâncuşi este un excelent revelator al fortei dar şi al slăbicunii noastre.

Un zbor de noapte Paris-Frankfurt. Un avion A320One în care pasagerii sunt în special femei de afaceri, femei foarte bine îmbrăcate, elegant şi comod totodată: culori pastel, uni, tocuri joase. Bărbaţi cu ceasuri foarte scumpe la încheietura mâinii, laptop şi ochelari de soare. Persoane a căror viaţă profesională, extrem de aglomerată, se împarte între câteva mari capitale sau oraşe ale lumii. Ale Europei.

Sunt absolut convinsă că şi de data aceasta vechiul adagiu caragialesc sau caragialian se va verifica. Nu doar în diaspora, ci şi în tară. Mulţi vor fi românii care, nedumeriţi, în ziua votului pentru alegerile parlamentare, din 11 decembrie, se vor întreba: dar eu cu cine votez? Viaţa politică românească a devenit un asemenea balamuc încât până şi un analist politic de talia lui Radu Magdin s-ar pierde.